לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

רטיבות בקיר חיצוני של הבנין

שאלה:

רציתי לשאול, בבנין שלי יש קיר חיצוני בבנין שדרכו יורד רטיבות לקומת המרתף שלי. הבנתי שבתיקון רטיבות של קיר חיצוני כל השכנים צריכים להשתתף. אולם רציתי לשאול שאצלנו זה שלושה בנינים מחוברים [כ"א כניסה נפרדת]. האם מתחלקים רק מהכניסה שלנו. או צריכים להתחלק כל השורת בנינים ביחד. לדעתי היה נראה שרק הבנין שלנו. שהרי הכל מנוהל בנפרד, ואין קשר עם השכנים בבניינים הסמוכים, וגם חשמל ומים וכיוצ"ב משלמים בנפרד. וקצת יש "לא שבקת" ללכת להתחיל עכשיו לגבות מכ"כ הרבה דיירים שבכלל לא קשורים אלי. אך אחד מהשכנים טען שצריך להתחלק עם כל השורה, כי בקירות החיצונים אנחנו כאילו מחוברים. סוכם איתו שאני יברר ויאמר מה ענו לי. מה דעת הב"ד בנדון?

תשובה:

שלום וברכה,

מעיקר הדין כל הדיירים של שלושת הכניסות חייבים להשתתף בתיקון הנזילה. אלא מחמת קושי הדבר מקובל שוועד הבית של כל כניסה דואגים דואגים לעצמם, והגבייה נעשית רק בדיירי הכניסה עצמם. 

בהצלחה.

מקורות:

מעיקר הדין רכוש המשותף מתחלק בין כל בעלי הבניין המשותף, ובניין שבו עשר כניסות ויש רטיבות בגג של כניסה אחת, כל העשר כניסות צריכים להתחלק. אבל מאחר ויש טורח בדבר שכל מפגע או תיקון יידרשו מחיר מכל בעלי הדירות, לכן נהוג שמחלקים את הכניסות, וכל כניסה מטפלים בתקלות שלהם בנפרד. ודינו כחלוקת השותפות, שכל כניסה דואגים לעצמם. ויש לשים לב, שאם כניבה אחת אספו מהדיירים שלהם עבור קלקול שנוצר בניין, עליהם לשמור קבלות להוכיח שאכן הם גבו את החוב לבדם, ואם בפעם אחרת ייארע תקלה בכניסה אחרת לא יבואו לגבות מהם, ויוכיחו להם שחלקו את השותפות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל