לתרומות לחץ כאן

וועד בית לשוכר מקלט ולמטפלת בבניין

שאלה:

האם מישהו ששוכר מקלט בבנין בקומת הקרקע, האם הינו מחוייב בתשלומי וועד בית אף שאינו משתמש עם המעלית? והאם סכום מופחת? אגב, הוועד בית שומר את כל כספי השכירות של המקלט לצורך הוצאות גדולות ובלתי שגרתיות שיהיו בבנין (כגון מעלית וכו'), האם יש גבול לסכום שהם יכולים לצבור או שבשלב כלשהו צריכים להפחית את התשלום החודשי של הוועד בית ושזה יתכסה מתשלום השכירות. הם טוענים שיש בבנין שוכרים שלא ישלמו תיקונים הנקראים 'קבועים'. האם כשיש בבנין מטפלת (קומה ב') ובגללם צורכים יותר את המעלית האם יש עליהם חובה לשלם יותר לוועד בית. בברכה

תשובה:

שלום וברכה,

אדם ששוכר מקלט בבניין, ואין לו שימוש במעלית, וכן אינו נמצא בתדירות בבניין כמו דייר רגיל, עליו לשלם תשלום מופחת של ועד הבית. (בערך חצי מדייר קבוע בבניין.)

ועד הבית שנשאר לו יתירה לא חייב להפחית את התשלום של וועד הבית, וזכותו להשאיר כסף בצד שיהיה שמור למקרים שצריך הוצאות גדולות. ואם הסכות מצטבר לסכומים גדולים שאין צורך, אז יש להפחית את התשלום של ועד הבית.

מטפלת שנכנסים רבים לבניין בכל יום, ומשתמשים במעלית, עליה להגדיל את התשלום לועד הבית. (יש להוסיף עוד רבע מהמחיר של דייר רגיל – בערך.)

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל