לתרומות לחץ כאן

שאלה:

מובא בפוסקים (גם בקישור למטה אות ז ומס' 12) על כך ש"אבר א' יש באדם ואינו נהנה משום סעודה אלא ממלוה מלכה" הבנתי את כל הטעמים שהאחרים שהוזכרו במאמר אך לא את זה. וכי מדוע שזה יהווה סיבה לאכול? מי אמר שצריך לאכול עם כל הרמ"ח והשס"ה? (אני לא יודע איך מכניסים קישור במילה אחת ולכן רק אכניס את כולו) http://din.org.il/2012/02/20/%d7%a1%d7%a2%d7%95%d7%93%d7%aa-%d7%9e%d7%9c%d7%95%d7%94-%d7%9e%d7%9c%d7%9b%d7%94/

תשובה:

לא כתוב שצריך לאכול עם כל רמ"ח ושס"ה כתוב שבדרך כללי אברי האדם ניזונים ומתקיימים בזכות אכילתו, והעצם הזו ניזונת רק מאכילת מלווה מלכה, וכיון שאדם צריך שכל אבריו יתפקדו, בהכרח הוא צריך לאכול גם מלוה מלכה…

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אך האברים הרי מתפקדים גם בלאו הכי גם אצל כאלו שלא הקפידו על כך (לפחות כלפי חוץ זה נראה כך – אא"כ הכוונה לתיפקוד רוחני יותר)

    כפי שאני הבנתי (זכורני שראיתי באיזה שהוא מקום לפני מס' שנים. לא זוכר איפה) שהסיבה שזה מה שנשאר וממנו מתפתח הגוף לתחה"מ זה בגגלל שהעצם הזה לא נהנה מאכילה שלא במוצש"ק ולכן גם מעץ הדעת הוא לא נהנה אז לא נגזרה עליו גזירת אל עפר תשוב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל