שאלה:
שלום כבוד הרב, למאן דאמר שאומר שקידוש במקום סעודה הוי מדאורייתא, כדוגמת הרא"ש, מה הם ראיותיו? תודה רבה
תשובה:
שלום וברכה
הרא"ש דן עם רבינו יונה [ראה פרק י סו"ס ה] האם אדם שקידש שלא במקום סעודה ברכתו לבטלה: רבינו יונה סובר, שכיון שקידוש דאורייתא וקידוש במקום סעודה זה רק דין דרבנן, אין זו ברכה לבטלה, שהרי לכל הפחות קיים את דאורייתא, אולם הרא"ש דחה דבריו, וכתב שממשעות לשון הגמרא שם "אינו קידוש" משמע שגם מדאורייתא לא קיים, עיין שם.