לתרומות לחץ כאן

מה הכי חשוב בחיים?

שאלה:

בס"ד. אם הקדוש היה נותן לאדם משאלה. מה הכי כדאי לבחור מבין המפתחות הבאים. 1 בריאות . 2 כסף=ממון 3. אישה טובה 4. חכמה. 5. שמחה. אם אבקש בריאות אז אמשיך לראות אנשים שלא בריאים. אם אבקש חכמה סביר להניח שאמצא אנשים טיפשים. אם תהיה לי אישה סביר להניח שיהיו עדיין אנשים שלא נשואים. אם אבקש שמחה יהיו אנשים שעדיין עצובים. שלמה המלך אומר " בצל החכמה בצל הכסף" לכן אישית אבחר בממון כסף. היות ואני חושב שדרך הכסף אפשר גם להשיג שמחה וגם אישה ולפעמים אפשר לשמור על הבריאות וכו….. גם אפשר להיות סמוכים לחכמים ולתורה דרך הממון וכו…. מה גם הבקשה לכסף יכלה לעזור המון לאחרים. יש המון רעבים ועניים עצובים . ואם אדם ילווה להם כסף הוא יישמח אותם. לדעתי ממון זו הבקשה הכי פחות אגואיסטים ביחס לשאר האפשרויות. כי מבחינתי " רופא" שמרפא לאחרים הוא עושה חסד. ואדם שהוא בריא…. לא יכל לעשות חסד כאן עם אחרים. ורק דרך הממון אפשר לעשות המון המון חסדים. מה דעתך?

תשובה:

דעתי היא שכתבת כאן שני דברים לא נכונים… ראשית אם אתה כבר מדבר על שלמה המלך, הרי הוא היה בסיטואציה הזו ולא בחר בכסף… הוא בחר בחכמה, אם כך איך למדת ממנו ההיפך?!

שנית, כל אדם שטיפה ראה משהו בחיים יודע שכסף מדורג אחרון בענין הזה!!! הכסף מביא אולי קצת נוחות, אבל לא אושר ולא סיפוק ולא שמחה ולא כלום!

דוקא אשה טובה זה כבר משהו… שהרי אשה רעה היא מר ממוות, ואשה טובה היא גם שמחה גם ברכה גם תורה, ראה יבמות סג… אבל אפשר גם ללמוד משלמה המלך ולבקש על חכמת התורה… זה באמת הכי חשוב.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אדם יכל לקנות אושר אם הוא מייצר מצוות דרך הממון. כל מצווה נותנת לו סיפוק רוחני עצום.
    זה ניקרא נ ת י נ ה. רק חכמה בלי עשייה גם זה מביא לסוג של מוגבלות.
    לכן גם כתוב לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה. לכן עשייה דרך הממון יכלה להביא את האדם לשמחה
    אושר , גם כתוב צדקה תציל ממות… אפשר גם להשתמש בכסף כקורבן ופדיון וכו….
    לגבי החכמה אם אדם חכם עצום כמו שלמה המלך ע"ה וילמד לאחרים זה כבר משהו אחר…
    אבל עשיר יכל לעזור הרבה לעניים יותר מאשר החכמה ורואים בחוש שרוב העזרה שמבקשים העניים
    זה לכסף/ מזון.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל