לתרומות לחץ כאן

לעבור על איסור כדי למצוא שידוך?

שאלה:

בחור בן 40 מיואש כבר מכל נושא השידוכים וטרם זכיתי להקים בית בישראל. משלם המון כסף עבור שידוכים. ( הוצאה הכוללת כל השנים). בנוסף נושא ההרהורים על הנושא הזה ממש מתיש… גם במחשבה וגם מבחינה חברתית. מרגיש אדם בודד. לאחרונה פנה אלי חבר ושאל אותי בנימוס אם אני מעוניין לצאת איתו לשבת על כוס קפה בפאב ( מאין מקום בילוי) ואמר לי שבדרך של ההמתנה שלי אני אשאר בודד עוד הרבה זמן. לכן הוא הציע לי להצטרף איתו ולהתפשר כי בגיל 40 לא אמצא בחורה " שמורה" כי אין הרבה בתולות בגיל זה. מה דעת הרב האם מותר לי לצאת איתו לפאב של מסורתיות על מנת לחזר אחרי אישה? אני בחור נאה סביר להניח אם אצא איתו יהיו לי יותר ניסיונות אבל סביר להניח שמתוך הניסיונות בסוף אקשר למישהי אחת נואהב ונתחתן לשם שמיים. מה דעתך? תודה.

תשובה:

חלילה וחס!!! וכי תמצא שם בחורה יראת שמים?! ודאי שלא! כמו כן, הרי אנחנו יהודים מאמינים ויודעים שהכל מכוון מלמעלה, האם אתה באמת חושב שהדרך לקבל סיוע מבורא עולם במציאת שידוך אמיתי היא על ידי שרומסים את הוראותיו ותורתו?! לא יתכן… לכן, יש להרבות בתפילות ובחיזוקים במצוות, ואדרבה, בזכות החיזוק בשמירת המצוות תזכה ודאי לישועה קרובה, אשה טובה בעל מידות טובות מזל טוב המבורכת בכל טוב.

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. וכי אישה מבוגרת בת 45 יכלה בגיל הזה להכנס להריון ? ומי רוצה בכלל להכנס לעוגמת הנפש בכל נושא הפוריות וכו… ודרך השידוכים נותנים לי הצעות מדודות. ורוב הבנות מעל גיל 40. חשבתי ושקלתי שאם אני אזום מתול בחירה חופשית רב היתרון מול החסרון. לפחות אם אצא עם החבר אהיה במקום שגילאי הנשים 18_35 לפחות אלו גילאים שאישה עוד פוריה… ויכלה להביא לי ילדים. אני חושב שרב היתרון על החסרון כבוד הרב. שכחת שהמטרה להביא ילדים לעולם? אנוכי מבוגר כבר. הזמן קצר… לפעמים יש להתפשר … ומי מבטיח לאדם שיחיה מחר? אדם לא יודע מה יילד יום.

  2. המטרה אף פעם אינה מקדשת את האמצעים! תנהג על פי הלכה ותזכה לסיוע משמים! אין הגיון לצפות לסיוע על ידי מעשה איסור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל