שאלה:
האם מותר לבשל ביו"ט תבשיל שצריך ממנו רק מעט והשאר להותיר לשבת?
תשובה:
שלום וברכה
אני מבין שמדובר בשבת הצמודה לחג, כמו שיהיה בשביעי של פסח השנה. אכן מותר לבשל לצורך שבת באופן שצריך מעט ליום טוב, כמובן שכל השאלה היא באופן שאותו אדם לא עשה עירוב תבשילין, מי שעשה עירוב תבשילין יכול לבשל בחג לצורך שבת גם אם אינו צריך מאותו מאכל כלל לשבת, וכך עושים כל בית ישראל.
מקורות:
שו"ע סי' תקכז סעי' א.
ומי שלא עשה עירוב תבשילין?
הסברתי בתחילה, אם חלק מהתבשיל נצרך ליום טוב מותר גם בלי עירוב תבשילין, ואם לא נצרך כלל ליום טוב – רק בעירוב תבשילין. אגב מצוה לעשות עירוב תבשילין, ואין להמנע מכך.
השאר תגובה