שאלה:
היום שמעתי אדם דתי (לכאורה) אומר שהוא היה במצעד הגאווה(התועבה) אבל לא ממש במצעד כי לא צנוע שם ויש לו חברים וחברות בעלי נטיות , באמת ניסיתי לדון אותו לכף זכות אבל איך אפשר לדון כזה רשע לכף זכות ?!
תשובה:
שלום רב,
אני לא יודע אם יש הרבה מה לדון אותו לכף זכות. כלומר, אדם שמרגיש שנטיותיו הן הפוכות, נגד הטבע האנושי ונגד מצוות התורה, לפעמים יכול להרגיש שהוא אנוס לגבי מצווה זו, למרות שזה ממש לא כך. וגם אם יש לו קשיים, אין זה הופך אותו לאנוס! כל אדם יש לו קשיים כאלה ואחרים, ישנם אנשים שקל להם יותר לקיים מצוות ויש שקשה להם ויש גם שקשה להם מאוד, אבל האם זה הופך אותם לאנוסים? ממש לא! בשכר, אמנם יש הבדלים בין אדם שמקיים את המצוות בקלות יחסית לבין אדם שקשה לו לקיים מצוות. אבל ברור שפטור של אנוס לא שייך בזה.
אבל עד כאן עוד היה מקום לומר שלפחות הוא עצמו סבור שהוא אנוס, למרות שזה טעות. אבל לבוא ולבעוט ולהצהיר בריש גלי: כן אני כזה! אני לא מתכוון לשמור על איסור חמור מהתורה, זה כבר חמור שבעתיים. ראה במסכת עבודה זרה ג,א שהגמרא אומרת לעתיד לבוא יבואו אומות העולם בטענה לקב"ה מדוע כפית הר כגיגית על בני ישראל כדי יקבלו את התורה ואילו עלינו לא כפית כלל? יאמר להם הקב"ה: "מצוה קלה יש לי וסוכה שמה, לכו ועשו אותה….מיד כל אחד נוטל והולך ועושה סוכה בראש גגו, והקדוש ברוך הוא מקדיר עליהם חמה בתקופת תמוז, וכל אחד ואחד מבעט בסוכתו ויוצא…שואלת הגמרא: והרי אם אכן מאד חם הרי הדין הוא שמצטער פטור מהסוכה א"כ מה הטענה על כך שהם מבעטים בסוכה ויוצאים? עונה הגמרא: נהי דפטור, בעוטי מי מבעטי?? כלומר, נכון שיכול להיות שהם פטורים שהרי הם כאנוסים ומצטער פטור מהסוכה. אבל לבעוט?! וזה בדיוק מה שעושה מי שבתירוץ כזה או אחר אומר שהוא כזה, ועוד לא מתבייש להצהיר על כך בריש גלי ומשתתף במצעד הגוואה והחוצפה מול בורא עולם!
הרני (לא שאני בר הכי או משהו) מצטרף למחאה כנגד אותם סוטים שיוצאים בריש גלי כנגד איסור עריות חמור שמובא תורתנו הקדושה
השאר תגובה