לתרומות לחץ כאן

פרווה בסיר חלבי לאוכלו עם בשר

שאלה:

שלום לכבוד הרבנים האם מאכל פרווה שנאפה בתנור חלבי אך לא השתמשו בתנור מספר ימים וגם לא ניקו את התנור, האם אותו מאכל יהיה פרווה או חלבי?
ומה הדין לגבי בישול מאכל פרווה בסיר חלבי/ בשרי שלא היה בו שימוש מספר ימים, האם המאכל יהיה פרווה?

תשובה:

שלום וברכה

בענין זה נעשה חילוק בין התנור לכלי, כי בעוד התנור פעמים רבות אינו נקי ונחשוש שמא היו בו שיירי חלב ולכן לא נשתמש במאכל לאכילה עם בשר, לגבי סיר חלבי שהשתמשו בו לפרווה יש מנהגים חלוקים:

למנהג הספרדים בדיעבד תמיד מותר לאכול את זה ביחד עם בשר, אבל למנהג האשכנזים זה תלוי, אם בישל את המאכל הפרווה בתוך 24 שעות מהזמן שבישל בו חלב, אסור לאכול את המאכל הפרווה ביחד עם בשר, אבל אם המאכל הפרווה התבשל אחרי 24 שעות מהזמן שבישל בסיר מאכל חלבי, מותר לאכול את המאכל הפרווה ביחד עם בשר, (ואם בישל מאכל חריף, גם אם עברו כבר 24 שעות, אסור לאוכלו ביחד עם בשר). והוא הדין בכל זה להיפך. במקרה שלפנינו שזה היה לאחר 24 שעות, למנהג הספרדים מותר גם לכתחילה לבשלו שם כדי לאוכלו עם המין השני.

בתוך 24 שעות גם לספרדים צריך לדעת שמי שמתכנן לאכול את המאכל הפרווה ממש ביחד עם בשרי, אסור לו לכתחילה לבשלו בסיר בשרי, כדי לאוכלו ביחד עם חלב, אלא שאם כבר בישל את זה בסיר בשרי מותר לאוכלו ביחד עם חלב, לפי התנאים הנ”ל.

המתנה שש שעות לאחר אכילת הפרווה בכל מקרה לא צריך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל