לתרומות לחץ כאן

ייעוץ בשלום בית בשל פערים רוחניים

שאלה:

בס"ד

שלום כבוד הרב,

אני בעלת תשובה, התחתנתי גם עם בעל תשובה, ושהכרנו היה לי ברור שהאיש שהכרתי ישמור תורה ומצוות.
וישר אחרי החתונה ראיתי שינוי משמעותי אצלו מבחינה רוחנית, גיליתי לא מעט דברים עליו, שהייתי בטוחה שלא קיימים, פתאום הוא מבליג על תפילה מסוימת, ולא מתפלל וכו', או שגיליתי גם שהחברים הכי טובים שלו הם החברים החילונים שלו מהעבר, והם החברה העיקרית שלו היום.
הוא היה הולך לכולל, ובעקבות החתונה מאז שהרב אמר לו להגיע אחרי החתונה רק פעמיים בשבוע בשנה הראשונה, הוא התחיל לזלזל בזה לגמרי, ולא הולך לכולל כמעט בכלל.
הוא משמיץ חרדים או דתיים מסויימים, ומזלזל לפעמים בחלק מהמצוות, ואני שמה לב שזה מגיע לו ממקום של תסכול כלפי האחריות הגדולה שיש לו בתור אדם דתי, והוא מרגיש שהוא לא יכול לקיים את כל המצוות היום, ולפעמים אפילו כועס על אנשים דתיים ואומר שזאת לא התורה שהוא רוצה.

יש לנו הרבה ריבים מאז החתונה על רצון השם, אני רוצה לקיים רצון השם ואת המצוות שציווה עליי, והוא לא רוצה לקיים כפי שציווה הבורא, אלא לפי הזמן שלו, ולפי ה"שלמות" שלו.

לא מפריע לו ללכת לחוף מעורב, הוא אומר שהוא יישמר מזה לבד, ושאין לדתיים מה לעשות, רק לחילונים יש, זה פשוט נשמע כמו ירידה רוחנית רצינית ועוד שנייה חלילה והוא פורק עול מלכות שמיים.

הכל השתנה מאז החתונה, ואינני יודעת מה לעשות ואיך לנהוג איתו.

מה הרב יכול להמליץ לי לעשות, איך לענות לו, מה להגיד ומה לא להגיד כדי לשמור על הקשר וכדי לקרב אותו לתורה?

אני רוצה לדעת ממש אילו דברים מומלץ לעשות ואילו לא.
כמו נגיד, אם זה מצוות מדרבנן להקל ולהתיר למען השלום, ואם זה מצוות מהתורה אז לא לוותר ולעמוד על שלהם, ולא להתיר לי לעבור על דברי תורה בשביל השלום.
כי אני יודעת שאסור לי לעבור על מצוות הבורא למען השלום, אלא אם כן מדובר בדבר שקר בלבד.

מה עליי לעשות? אני מאוד מתוסכלת מזה והוא לא רוצה שום קשר לרבנים שייעצו לו, או לשנינו מה לעשות.

תודה מראש

תשובה:

שלום רב,

אכן מצב מאד לא נעים. החלומות התנפצו… אבל הרושם שלי שאת יודעת היטב מה לעשות, נחושה בדעותייך, וכך את צריכה להמשיך. כלומר, לעצמך ברור שאסור לך לוותר על הלכות כאלה ואחרות. לא דאורייתא ולא דרבנן. לגביו, מצידך אפילו אם הוא עובר על איסור דאורייתא, זה לא אחריותך כל עוד הוא לא כופה אותך לעבור על איסור כשלהו. אלא שברור שכך לא חלמת להקים את ביתך, ולא לגדל בו את ילדייך. לכן ברור שאת צריכה לשים לו גבולות.

הכיוון לדעתי הוא לא להטיף לו מוסר בצורה כזו או אחרת. אלא לתבוע את חלקך, ולהסביר לו שכל מה שחשוב לך הוא צביון הבית שיהיה על אדני ההלכה, ולצורך כך את מבקשת ממנו ללכת לייעוץ של איש מקצוע (לא רב שמכיר אותו וכד'), שיסייע לכם להציב גבולות. וכך בעז"ה אם תכבדי אותו והוא ירגיש שאת מעריכה אותו למרות הפערים ביניכם, אני בטוח שזה ישפיע עליו לטובה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל