לתרומות לחץ כאן

תביעה בערכאות בגרמא בנזיקין

שאלה:

שלום רב,השאלה שלי עוסקת בגרמא בנזיקין,לפני 10 שנים התחתנתי עם אשה חולת נפש,בבירורים הצד שלה שיקר במצח נחושה,לשאלות ממוקדות לחלוטין אחר כך התברר שהכל היה שקר. כולל אשפוז במחלקה סגורה,נסיונות התאבדות וכו'
הראיות ברורות ואין ויכוח עליהם,הם כתובות בתסקירים הענין הוא אם אני אפנה לערכאות אני יכול לצאת בתביעה גדולה כנגד כל השותפים לפשע הזה היות ולי באופן אישי נגרם נזק קשה מאוד,וגם בית הדין הרבני שדן בנושא הגירושין אובד עצות לנוכח השאלה מי יגדל את הילדים היות ובתסקירי הרווחה נראה שאין לשנינו מסוגלות הורית. ומלבד זאת שני הילדים גם הם נולדו לתוך מציאות לא נורמלית. וגם הם ניזוקו.
אני מבין שמדובר פה בגרמא בנזיקין שפטור בידי אדם וחייב בדיני שמיים,ולכן אם אפנה לבית הדין בתביעת נזיקין לא יצא מזה כלום, לעמת זאת אם אפנה לערכאות אני בודאות זוכה, (תמ"'ש (קריות) 7613/02 )
אבל אסור לפנות לערכאות על פי התורה ומצד שני האם העולם הפקר,האם הם לא צריכים לשלם את המחיר שמה שעשו, האם אותו צד שידע (הוא תלמיד חכם)שאני לא יכול לעשות לא כלום בבית דין יכול להינות מזה הדין לכתחילה שאין דין ואין דיין?

תשובה:

שלום וברכה,

נכונים דבריך אסור לדון בערכאות, וההולך לדון בערכאות מרים יד בתורת משה.

גם בביה"ד קונסים ומענישים או שולחים לערכאות כשרואים צורך בכך. כדאי שתסור לבי"ד לתבוע את הצד השני, וב"ד ינחו אותך וישמעו את דבריך, ואם הצד השני לא יהיה ממושמע יתנו לך רשות לדון בבית משפט.

הרבה הצלחה ופסח כשר ושמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל