לתרומות לחץ כאן

התרת נדרים

שאלה:

שלום כבוד הרב,
יש לי ocd (הפרעת אובססיה טורדנית. משמע אני עושה טקסים שונים ומשונים כי אני מאמינה שאם לא אעשה אותם יקרה ככה וככה.. ואם לא אעשה אותם ארגיש חרדה עמוקה עד שאעשה אותם.)
העניין הוא שכדי לא לעשות טקסים נשבעתי כל הזמן שאסור לי לעשות כך וכך.. וגם כך וכך.. עד שכבר לא זכרתי על מה נשבעתי ועל מה לא. ונוצר מצב שאני מפחדת להגיד מילים מסויימות, לכתוב דברים מסוימים ללבוש פרטי לבוש ספציפים על מנת לא להפר נדרים!
לפני יום כיפור הקשבתי להתרת נדרים ברדיו ושאלתי רב אם זה חל עליי והוא אמר שכן ואין לי מה לדאוג. אולם מנוחתי הומשכה לטרוד מהאוסידי ואני לא מפסיקה לפחד מדברים מסוימים. וכבר לא זוכרת מה נדרתי ומה לא. שאלתי, אם נשבעתי נגיד לא ללבוש חולצה מסוימת, אבל לא פירטתי בנדר איזו חולצה. הנדר חל? ושאלה נוספת, אם נדרתי שאסור לי ללבוש חולצה נגיד ואחרי זה נדרתי שאני חייבת ללבוש את אותה החולצה, איזה נדר תקף?
סליחה שגזלתי מזמנך ותודה מראש על המענה.
התשובה חשובה לי מאד ויכולה להקל עליי מאד משמעותית על החרדה שלי. כרגע אני עצובה ורע לי שמא אולי הפרתי שבועה..
שבוע טוב

תשובה:

שלום וברכה

תעשי התרת נדרים כללית על הכל, ויותר אל תשבעי. ואם את נשבעת באופן לא רצוני בגלל החרדה הנ"ל, אין להתייחס לזה יותר והכל בטל ומבוטל.

רפואה שלמה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה רבה קודם כל על המענה המהיר ועל התשובה ? רק אם אפשר לחדד בבקשה כי לא בדיוק הבנתי. כשנשבעתי אם נשבעתי (אני כבר לא זוכרת על מה נשבעתי ועל מה לא
    רציתי באותו הרגע בשבועה. לטווח הרחוק אני מאמינה שאם הייתי לא חרדה לא הייתי נשבעת. אם ככה עליי לעשות התרת נדרים או לא ?
    תודה רבה!!

  2. הבנתי משאלתך שהחרדה לא גורמת לך להשבע באופן בלתי רצוני, אלא שכדי להמנע מהדברים הלא רצוניים החלטת להשבע, לכן השבועה חלה. אלא שהיות ואת לא זוכרת על מה נשבעת תעשי התרה כללית ויותר לא להשבע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל