לתרומות לחץ כאן

כמה שאלות

שאלה:

שלום לרבנים 1 מה הענין לעשות נר הבדלה לזכר האש של אדם הראשון? 2 אליבא דמי שאומר שצריך להניח תפילין הסנדק למה מותר הרי זה שני אותות תפילין ומילה והרי אסור 2 אותות כמו בשבת שאסור להניח תפילין מטעם זה 3 אם יש יצר הרע בלבד עד גיל 13 איך אנו רואים שלומדים בגיל פחות מ13? 4 האם יש ענין להרוג עכביש בערב שבת? אנו עושים מנורות חדשות בבית כנסת ומוציאים את המנורות הישנות מה צריכים לעשות עם המנורות הישנות אפשר לזרוק אותם או צריך להחזיר למי שתרם? 5 ראיתי שיש רבנים שמחתנים זוגות לא שומרים תורה ומצוות שמים עדים פסולים האם לא צריך לחשוש לחילול השם עם זה יתגלה? {תורידו את השאלה האחרונה עם לא טוב ששאלתי באתר} תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

מחמת ריבוי השאלות נענה בקצרה:

  1. בכך שמסמלים את תחילת בריאתו מבדילים בעצם בין מנוחת השבת להמשך הבריאה.
  2. מותר שתי אותות, גם בשבת יש לנו מילה… שלוש אותות אסור.
  3. בענין יצר הטוב יש שתי בחינות, יש את עצם נפשו שלש היהודי הנמשכת לרוחניות, וזה מתחיל כבר במילה, אז נכנס בו בחינת הנפש שהיא הנמוכה יותר, והנשמה נכנסת בבר המצוה, מלבד זאת יש את אותו מלאך טוב המפתהו לחיי רוח, וזה גם בא רק בבר המצוה.
  4. למה שיהיה ענין להרוג עכביש???
  5. לא צריך להחזיר למי שתרם, אבל אם ניתן למוכרם לטובת בית הכנסת עדיף, אין לבזבז כספי ציבור לחינם.
  6. אינני מכיר כזו גישה, אף ששמעתי עליה, פרקטית אין חשש כזו, אבל שוב, מעשית זה לא מתבצע.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. לגבי השאלה השניה נו אז עדין איך מותר להניח תפילין? לגבי השאלה הרביעית כי יש ענין להעיף עכבישיין וקורי הכביש בערב שבת כ"כ השלה וכן ראשית חכמה לגבי השאלה האחרונה לא מבין למה אין חשש כזה 2 ככתב הרב בקשי דורון בתחומין וכך פסק הרב יעקב יוסף לא מבין למה בפועל לא לעשות את זה הרי סופו שיצא ריבוי ממזרים ועוד היה סקר ש70 אחוז מהציבור החילוני לצערנו בוגדים {אחת מהטענות של הרב יעקב יוסף}

  2. בנוגע לשאלה 1 ע' משנה ברורה סי' רצ"ח ס"ק ג'. והיינו שיש לנו להודות על הבריאה הנפלאה הזאת בשעה בריאתה. וז"ל השו"ע הרב : מכל מקום האור כיון שנאסר בשבת והותר במוצאי שבת הרי זה כאלו נברא עתה מחדש ומברכים עליו בשעת בריאתו.
    בשאלה 4 השואל מתכוון לסגולה הידועה לנקות קורי עכביש מהבית כסגולה לשלום בית.

  3. הסברתי ששתי אותות זה לא בעיה רק שלוש.
    אינני מכיר את ענין העכביש.
    יש שאלה השקפתית עקרונית, אדם בא להנשא כדת משה וישראל, האם אני אמור להכשיל אותו בביאת איסור על אשה פנויה כל ימיו בגלל שיש אחוז מסויים שחוטא? מי אמר שהוא יחטא?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל