לתרומות לחץ כאן

או סי די בנושא דת

שאלה:

שמי ??? אני לא דתי אך מאמין ומניח תפילין…אני אחד שסובל מהפרעה בשם אוסידי אם אתה מכיר…זו הפרעה של מחשבות וטקסים טורדניים…ההפרעה הזו באה לידי ביטוי אצלי בנושא הדת…דבר שנורא מקשה לי את החיים…אני מטופל בכדורים של פסיכיאטר וגם עושה כרגע טיפול פסיכולוגי בשם cbt עם מטפל חרדי…מה שבעצם מפריע לי זה דבר אחד…היה יום מסויים שכתבתי בחיפוש של גוגל קללה על בורא עולם ומאז אני מרגיש שאם אני לא אמחק את היסטוריית החיפוש של הדפדפן בורא עולם יעניש אותי על זה קשות…אני כמובן לא באמת חושב את מה שכתבתי על בורא עולם ולא התכוונתי לזה בכלל…ואם זה היה מחיקת היסטורייה ממקום אחד לא הייתה לי בעיה כלל וכלל…פשוט הבעיה היא שאני חייב להתחיל בתהליך של מחיקות מכל מקום קטן בפלאפון שלי…דיברתי על זה עם המטפל שלי והוא אמר שזה דבר שטותי ושבורא עולם לא מתעסק בשטויות כאלה של מה שחיפשתי בגוגל…ועוד הוא אוסיף ואמר שזה לא שאני הלכתי וריססתי בגרפיטי בחוץ ברחוב קללה על בורא עולם או שפירסמתי את הקללה באתר לעיני כולם…אלא סך הכל רשמתי את זה בחיפוש בגוגל ואין לכך חשיבות…אך בגלל שאני מרגיש מחוייב לשאול את זה רב…אז אני שולח לך את השאלה הזו…האם אני חייב למחוק את היסטוריית החיפוש במידה ובעבר כתבתי בחיפוש של גוגל קללה על בורא עולם אפילו אם לא התכוונתי אליה ושאני לא חושב כך?…או שזה באמת דבר שטותי ואין צורך למחוק את היסטוריית החיפוש?…אוסיף ואומר ששאלתי רב אחר שענה לי שהתורה היא תורת החיים והיא רוצה שהאדם יבריא ושגם אסור לי למחוק את ההיסטוריה כי אני פטור מזה משון שאני סובל…אך שגם לאדם בריא אין צורך למחוק את היסטוריית החיפוש…מה דעתכם?…אשמח שתציינו בבקשה איזה רב ענה לי כדי שאדע שאכן קיבלתי תשובה מרב…תודה.

תשובה:

שלום ידידי

ברור שאין כל צורך למחוק את היסטורית החיפוש, זה טפשי לגמרי. באופן כללי חשוב שתדע, שהדרך להלחם באו סי די היא להחליט שלא חוזרים על הדבר גם אם יש לו חשיבות [במקרה זה אין כל חשיבות, אבל החכמה שגם בדבר שיש לו חשיבות, עושים אותו ברצינות וכהלכה, ואחר כך, גם אם חושבים וחוששים שלא היה טוב לא נכנעים ויהי מה!]. גם אם יקרה בגלל זה שהפסדת משהו חשוב, הדבר הזה נחוץ לבריאות שלך. למשל: אדם שחושש שלא נטל ידיו בבוקר כהלכה, לא נוטל שוב [כאשר הוא סובל ממחלה זו], ומתוך החלטה שגם אם באמת לא היתה הנטילה כהלכה, לא חוזרים ויהי מה.

בהצלחה רבה

הרב ירוחם ארלנגר.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. כי ההסטוריה של האינטרנט שלך לא מענינת לא את בורא עולם ולא אף אחד אחר. העיקר מה שאתה עושה בפועל ומכח מה אתה מונע. וכל מה שאתה עושה באופן לא רצוני ומושכל אינו כלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל