לתרומות לחץ כאן

תספורת ביום העצמאות

שאלה:

האם מותר יום שני בבוקר בערב יום העצמאות להיסתפר? כאילו יום שני זה ערב יום העצמאות ויום שלישי זה העצמאות עצמו אז שאלתי היא האם מותר ביום שני בבוקר לפני שמתחיל ערב יום העצמאות להיסתפר ?

תשובה:

שלום רב

אין כל היתר להתגלח, לא בערב יום העצמאות ולא ביום העצמאות עצמו, כך הורו רוב הגדול מפוסקי דורנו, ואין לשנות.

ולמעשה, אף אם הוא יום טוב להודאה ושמחה אינני מבין איך זה מתיר תספורת, הבסיס של המתירים הוא שיום העצמאות הוא כמו יום הפורים – נס הצלה וכו' [אף על זה חלקו רבים, כיון שבאותו יום התחילה מלחמה ולא אירע מקרה מיוחד של הצלה], אבל גם אם זה כך עדיין לא מובן היתר התספורת שהרי לאבל אסור להסתפר אף לא בפורים, וימים אלו הם ימי אבילות על פטירת תלמידי רבי עקיבא.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. הלימוד הוא בעיקר מחנוכה ולא מפורים.

    מגילת תענית
    עיינו
    מסכת פסחים קיז ומאירי… ואידך זילו גמרו

    מחילה מכבוד תורתכם, דבריכם לא מבוססים על דבר מלבד השקפה.
    עיינו :
    הרב יצחק ניסים 'הלכות יום העצמאות ויום ירושלים שלד- שמ
    מועד לכל חי סי' ו

  2. הספר הנ"ל אינו תחת ידי, אבל לא הבנתי את ההבדל בין חנוכה לפורים. ואגב ידוע לכל שרוב רבני הציונות הדתית בעבר ובהווה גם אוסרים זאת.

  3. אחר המחילה רוב רבני הציונות הדתית ובראשם הרצי"ה קוק זצ"ל, הגר"א שפירא זצ"ל, ובדורנו הרב דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב דב ליאור, הרב אבינר ועוד פסקו כהרב ניסים זצ"ל (שהיה הראשל"צ לפני הרב עובדיה זצ"ל) ודעימיה, וכבר הורה חכם וד"ל, והאמת והשלום אהבו.

  4. רוב גדולי הפוסקים בדורות האחרונים מכל החוגים והזרמים אשכנזים ספרדים ואפילו דתיים לאומיים [כמו הרה"ר רבי אברהם שפירא (שלא כדבריך), ורעו לראשות ישיבת מרכז הרב רבי שאול ישראלי] נקטו בפשטות שאסור להתגלח ושאין יכולת בדורות האחרונים לקבוע יום טוב של ממש מדעתנו ולבטל בכך את דיני האבלות שנקבעו בשו"ע בהל' ספירת העומר. אמת הדבר שהרצי"ה קוק פסק שמותר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל