לתרומות לחץ כאן

איזה ספר קיצורים מומלץ למועדים לבעה"ב ?

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: מישהו שאל אותי היום איזה ספר הלכה של מועדים בקיצור שבכרך אחד מומלץ לקנות כדי להזכיר עקרי דנינים בעברית? בודאי שלא הכוונה שלו לסמוך על זה בלי לעיין בשו"ע ומשנה ברורה אלא הסביר שלדוגמא כיון שלא היה לו דברים מסודרים ובש"ע יש הרבה סעיפים, לא שם לב כ"כ בפורים מתי לתת הזכר למחצית השקל ורק ברגע אחרונה נתן, ידע שיש לתת כנהוג במנהג אלא לא היה לו פני לפתוח הש"ע ולקרוא את הכל במה שאנו עושים למעשה ולכן רק ברגע אחרונה זכר.

וכוונתו שיהיה דברים יותר ברורים לפסח, שזה גם מקל לו הקניאות כשיודע בדיוק מה צריך לקנות וכו' במקום ללמוד בפנים ואז לראות.

איניני יודע בעל פה ספר כזה, יש כמה "לוחות" זמנים שיש קיצורים כאלה אבל לא כלום כ"כ מסודר טוב, הייתי חושב על ספר כילקוט יוסף אבל יש לו הרבה כרכים ואולי לא יהיה כ"כ פשוט לו שיהיה משהו מסודר (יש לו ש"ע ומ"מ) אלא שאל על משהו קטן ויכול לשים בתיק שלו כל הזמן.

תודה ברכה והצלחה

תשובה:

שלום רב

אינני מכיר ספר טוב בכרך אחד [אלא אם כן רוצים משהו מאוד כללי ולא מקיף כמו קיצור שלחן ערוך], אני הייתי מציע לו לפני כל חג להסתובב עם ספר המסכם את הלכות אותו חג, וכאלו יש רבים מאוד. אני אישית מחבב מאוד את ספריו של הרב קארפ "הלכות חג בחג". אבל כדאי להכנס לחנות ספרים ולחפש מה שאוהבים.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל