לתרומות לחץ כאן

צדיק ורע לו רשע וטוב לו

שאלה:

שלום,
יש לי אמא הסובלת ממחלת מעיים שהולכת ומדרדרת במהלך ה 30 שנים האחרונות. לאחרונה המצב הדרדר מאוד ואין מנוס מכריתת כל המעי הגס בגלל תחילת תהליך טרום סרטני.
בעקבות כך, עולות בי שאלות מדוע דווקא לה זה מגיע? היא תמיד סבלה לאורך כל השנים, אישה טובה עם חיים לא פשוטים, דתיה ומאמינה מאוד. לעומת זאת יש אנשים חילונים ואפילו כופרים שאוכלים שרצים ועושים חילול ה', ועם כל זה הם בריאים, שמחים ומאושרים, הכל מצליח להם.
זה לא שיש לי עין צרה על אותם אנשים, פשוט לא ברור לי למה זה קורה באופן כזה לא מוסבר ולא הגיוני?
ובאותה הזדמנות, מתחננת לעזרה בתפילה על ציפורה בת שושנה גורג'יה, שתהיה בריאה ויקרה נס שלא תזדקק לניתוח! ישועת ה' כהרף עין!!

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער את הכאב שלך, מי יתן ותזכה אמך לרפואה שלמה במהרה, ולא תדעו צער.

למעשה את השאלה שלך שאל כבר ירמיהו הנביא "מדוע דרך רשעים צלחה", קשה מאוד להבין חשבונות שמים, אבל העקרון הוא פשוט, והרחיבו על כך רבות הרמב"ן בשער הגמול, והרמח"ל בדעת תבונות: כל מה שקורה בעולם הזה הוא לטובתנו. לעיתים הצדיק סובל כדי לכפר על מעט עוונותיו, כדי שיגיע נקי לגן עדן, וידוע שעדיף לקבל את עונשי העולם הזה ולא לסבול בעולם הבא, ולעומתו הרשע, לעיתיםמקבל את שכר מצוותיו בעולם הזה כדי להאבידו מחיי העולם הבא, וידועים דברי חז"ל "יפה שעה אחת של קורת רוח בעולם הבא מכל חיי העולם הזה".

כמו כן לפעמים התפקיד של אדם מסויים לעבוד את בוראו מתוך עוני ויסורים, ורק כך יתקן את המיועד לו, וחברו צריך לעבוד את בוראו מתוך עושר. כל אלו נסיונות שתכליתן להביא את האדם לשלמותו ותיקונו לחיי הנצח בעולם הבא.

כשנתחזק בתחושות האלו, נדע שלעתיד לבוא כאשר יתברר הכל ונראה את טוב ה' עין בעין, נברך על הרעה כשם שאנחנו מברכים היום על הטובה.

בשורות טובות ישועות ונחמות!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל