למה לא אומרים צדקתך בשבת ר"ח או ערב ר"ח וכי זה יותר חשוב משבת שכן אומרים צדקתך
תשובה:
שלום רב
השבת אינה מהווה נימוק, כי דוקא בגלל היותה שבת נאמרים פסוקים אלו… ולפי שבאותו הזמן מתו יוסף משה ודוד, ורק אם יש סיבה אחרת לשמחה בזמן זה, כגון ראש חודש שלא אומרים בו תחנון, נמנעים גם מאמירת פסוקים אלו.
דוגמה לדבר. אשת אח היא ערוה, ומותרת בנפילה לייבום. אבל אם מצטרף לה ערוה אחרת, אסורה ביבום, ולא אומרים הרי היא בין כך אסורה מחמת ערוה…
לא הבנתי את ההקשר, אבל הדין הובן כבר בין כך…
לא מובן התשובה אם נתקן עבור שבת איך ראש חודש שהוא פחות משבת יכל לבטל
מובן מאוד! בשבת יש סיבה מיוחדת לומר כיון שאז מתו הצדיקים הנ"ל לכן השבת אינה דוחה שכן אדרבה זהו זמן פטירתם, אבל כאשר יש סיבה צדדית אחרת לשמחה – לא אומרים.
השאר תגובה