לתרומות לחץ כאן

מי שבירך לחולה בשבת

ידוע לי שלא אומרים ברכות בשבת רק לחולים במצב קשה.
מה עושים אם מתפללים בציבור באים עם רשימות של 20 או 30 חולים ומבקשים באופן קבוע כל שבת ברכה עבורם. חלק מהציבור לא מרוצה מהתופעה שגורמת טורח ציבור ודיבורים מיותרים.
אשמח לקבל תשובה מורחבת עם מקורות.

תשובה:

שלום רב

מקובל מאוד שאומרים מי שבירך לחולים בשבת, ובהרבה מקומות זה לוקח זמן, יש להזכיר למתלוננים שעדיף להיות בצד המתפלל ולא בצד החולה…

ניתן לפחות לומר לו שיביא את זה כתוב שניתן יהיה לקרוא ברצף ולא לשמוע ממנו שם אחרי שם…

שבת שלום.

מקורות:

בענין מי שבירך לחולה בשבת יש שלושה מצבים: מי שחולה מסוכן היום, אומרים לו מי שבירך לכל הדעות, ראה רמ"א בסי' רפח, מי שחולה מסוכן אבל אינו בסכנה מידית, אומרים לו מיש בירך בתוספת שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא ראה במגן אברהם שם, מי שכלל אין סכנה בחוליו, מדברי המגן אברהם הנ"ל נראה שאין להזכירו במי שבירך, אולם במשנה ברורה שם ס"קכח ובכף החיים שם כתבו שניתן להזכירו בתוספת הנ"ל, וכן מנהג העולם.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. נדמה לי שמןבא בשם רבי חיים קנייבסקי שיש אפשרות לומר מי שבירך ולומר "כל החולים בכתובים אצלי בדף" בלי לומר את כל השמות האם זה נכון?

  2. לא ידוע לי, אבל אני מניח מחוסר ברירה הוא נוהג כך, יש לו בדפים כמה אלפי שמות… אבל בבית כנסת רגיל יש לומר את השמות בפירוט. ידועים דברי החזון איש שכאשר אדם אינו מתפלל על חברו החולה הוא עובר באיסור של "לא תעמוד על דם רעך" שהרי התפילה מועילה והוא יכול להועיל לרפואתו!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל