לתרומות לחץ כאן

תפילת ערבית במניין קודם צאה"כ במוצ"ש

שאלה:

שבוע טוב. השבת התארחנו במלון בו היה מניין מצומצם. אחר תפילת מנחה של שבת הסתפקנו אם מותר להתפלל מיד ערבית של מוצ"ש מתוך הבנה שלא יהיה מניין במוצ"ש (ומיעוטם לא יתפללו כלל). לבסוף ממה שראינו בסימן רצ"ג, ג ובדברי המ"ב וכן בילקו"י מחמת הספק הוחלט שעדיף שנתפלל יחידי במוצ"ש. שאלתי היא: האם נהגו נכון, במידה והיינו אחר שקיעה קודם צאה"כ (כך נראה לי שהיתה המציאות) או שהיה עדיף שנתפלל ערבית, ומה הדין בכה"ג במידה והיינו קודם שקיעה? תודה רבה. אשמח למקורות.

תשובה:

שלום וברכה

גם לאחר השקיעה אין להתפלל כיון שעדיין לא יצאה שבת. אמנם לאחר צאת הכוכבים והזמן הראשון לענין זה לא יהיה שלוש עשרה וחצי דק' לאחר השקיעה אלא 18 דק' כדי שלא יכשלו מי שישמע את התפילה שלכם בחשש חילול שבת, ודאי יש להתפלל במנין ולא צריך להמתין לזמן צאת השבת שבלוחות. ואם הייתם כל כך סמוך לזמן, אזי לא הבנתי למה אי אפשר לחכות חמש דק' ולהתפלל במנין?? למה ברחו כל כך מהר??

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שאלות המשך:
    1. האם מותר במצב הנ"ל, 'לכתחילה' לאחר תפילת מנחה של שבת כדאי שנסיימה סמוך לצאת הכוכבים ולהתחיל מיד ערבית עם צאה"כ?
    2. האם נקל בזה גם במצב בו ישנו בית כנסת במרחק 12 דקות הליכה (900 מטר) מהמלון?
    תודה

  2. 1. חלילה, למה לא להתפלל נורמלי. אני לא מבין למה יש זמן לשבת בלובי וליהנות ולטייל בסביבה ולאכול סעודות גורמה, וכמה דקות להמתין לערבית לא היה לאנשים שם זמן… זה לא נוגע אליך אני בטוח שאתה רצית, אבל סתם אני תמה על האנשים שמתקשים להכניס את תכלית החיים לחיים עצמם…
    2. 12 דק' חייבים ללכת כדי להתפלל בזמן ובמנין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל