לתרומות לחץ כאן

מה עדיף יותר קירוב רחוקים או לימוד?

שלום כבוד הרב יש לי שאלה
שמעתי בשיעור של הרב יוסף מזרחי סיפור נראלי שהיה על החפץ חיים [נראלי] שאמר לתלמיד שלו שרצה בתקופת ההשכלה ללכת לעשות קירוב רחוקים והחפץ חיים אמר לו שעדיף יותר שהוא ישב וילמד כי ההשפעה של זה שהוא לומד יום אחד בישיבה גדולה יותר משל קירוב רחוקים

אם ככה שאלה בן אדם שיש לו אפשרות ללמוד או ללכת אחרי אנשים שיחזרו בתשובה מה עדיף יותר שיעשה כי שמעתי גם בשיעור של הרב אמנון יצחק שהוא אומר שכשיש יהודי שחוטא זה כמו שיש ספינה שאם בן אדם אחד מחליט לעשות בה חור כולם טובעים [כל ישראל ערבים זה לזה],ואחד הסיבות שבאסונות היסטוריים היו דתיים שגם ניספו על חוטאים בגלל שהם לא התאמצו מספיק בשביל קירוב.

יוצא מכאן שאם בן אדם לא יודע כל כך לקרב יהודים והוא יכול ללמוד האם אפשר ועדיף לו שילמד מאשר שינסה לדבר עם אנשים?

תשובה:

שלום רב

אין לשאלה זו תשובה כוללת, כל אדם במצבו צריך להתייעץ בענין עם רבותיו. שכן יש בדבר זה הרבה שיקולים, ראשית, אדם שאינו מלא וגדוש בתורה ודאי חובתו קודם כל להשתלם בלימוד התורה באמונה ובהלכה, מלבד זאת יש יכולות שונות, יש אדם שמסוגל לשבת הרבה וללמוד ולמצוא בכך סיפוק ויש אדם שצריך לעסוק בענינים נוספים, ובאופן זה ודאי כדאי שיפנה את מירצו לקירוב רחוקים, יש אדם שהקירוב זמין לו יותר ויש פחות, יש אדם שניחון בלשון לימודים ושפה נעימה ותקשורתית ויש פחות, יש אדם שהקירוב עלול לפגוע ברמתו הרוחנית ויש שהיא עשויה דוקא לחזקו, ועוד ועוד שיקולים. בכל מקרה עיקר עיסוקו של אדם הוא לימוד התורה והקירוב הוא רק בנוסף.

חג שמח.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל