לתרומות לחץ כאן

הלוואה ממכללה בחו"ל

לפני כ10 שנים למדתי במכללה בארה"ב (מכללה של יהודים, YU), שם קיבלתי הלוואה של 8 אלפים דולר. זכור לי שבחוזה התחייבתי שכל עוד אני "במסגרת לימודים" (לא זכור לי הנוסח המדויק אבל כעין זה) אני פטור מלהחזירה.כמו כן היה כתוב שאם איני מחזיר את ההלוואה אני צפוי השלכות כגון זה שלא אוכל לקבל את גליון הציונים שלי, הCREDIT SCORE שלי יושפע (דבר זה משנה רק למי שגר בארה"ב) ואולי עוד השלכות שלא זכורות לי.

אז ב"ה התחזקתי ובשנים האחרונות אני לומד בכולל, ואין לי כל כך איך להחזיר את ההלוואה. כעת ההלוואה עברה לחברת גבייה (לפי הבנתי החוב שלי הוא כעת כבר לא למוסד בו למדתי, YU, אלא לאותה חברת גבייה, שמסתבר שאינם כלל יהודים). שלחתי מייל מספר פעמים בשנים האחרונות לYU, להסביר להם שאני לומד בכולל ואין לי כסף להחזיר להם, אך לא קיבלתי תשובה. אחד ממכרי אמר לי שהסיבה שלא ענו לי היא שהחוב כבר לא קשור אליהם כנראה.

שאלתי כפולה: פרט אחד שלא ציינתי היא שיש לי חסכון קטן בצד שהוריי עשו לי מאז היותי קטן, שהסכום שלו הוא לא הרבה יותר ממה שאני חייב. אם אני אשלם אשאר עם מעט מאוד חסכון. השאלה שלי היא האם יש לי דרך לא לשלם כעת, בהתבסס על הנתונים שכתבתי, לקוות שיום יבוא וימחלו לי על החוב, ואולי עוד על מיני סברות? או שאין לי מנוס? אם אין לרב יכולת לענות על השאלה כי הוא לא מכיר איך הדברים עובדים בארה"ב האם יש אפשרות להפנות אותי למישהו שכן יודע? תודה רבה!

תשובה:

שלום רב,

מאחר שיש חילול השם בדבר שיהודי לא מחזיר חוב ובהרבה מקרים חברת הגבייה מעבירה הלאה את החוב לחברת גבייה אחרת ובזה מתפרסם עוד יותר שיהודי לא משלם את החוב, במקרה זה לכל השיטות יש להחזיר את החוב. ויש לציין שדעת כמה אחרונים ברמב"ם שכשהאינו יהודי יודע מהחוב יש איסור של גזל עכו"ם(עושק) גם במקום שאין חילול ה' אולם לא נתבררה מה דעתם במקרה  שהאינו יהודי  קנה את החוב (ואולי אינו בכלל עושק ואכמ"ל). אולם  הדבר תלוי במה שנחתם בשעת לקיחת ההלוואה ובלי לראות את תנאי ההלוואה לא ניתן לענות על השאלה כיון שיש הרבה סוגים של הלוואות ומומלץ להתייעץ עם עורך דין אם ניתן להיפטר מהחוב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל