לתרומות לחץ כאן

האם מותר לי להחזר אוניזיות שהשתמשתי

שלום לרב

א. קניתי נגן mp3 לפני כשנה, יש עליו אחריות שנתיים. לפני כמה שבועות הוא הפסיק לעבוד כראוי, החזרתי לחנות והם נתנו לי נגן חדש. אלא שמאז שקניתי בפעם הראשונה יצא כבר דגם מתקדם יותר של הנגן ולכן הם נתנו לי אותו כי את הדגם הישן הם הפסיקו למכור. לאחר שפתחתי, השתמשתי בו כמה ימים וגיליתי שבדגם החדש אין אפשרות להקליט ולכן אני לא מעוניין בו יותר כי אחת המטרות של הנגן בשבילי היה גם להקלטה. הם נתנו לי נגן חדש באריזה (עם אוזניות וחוט מתאים למחשב וכו') אבל אני חושד שאולי הנגן עצמו הוא לא חדש כי ראיתי שאין עליו מדבקת ניילון על הצג וגם יש בו שריטה קטנה, כעת אני רוצה למכור אותו בגלל שאין בו הקלטה, האם אני יכול לכתוב במודעה של המכירה שהנגן הוא נגן חדש שהיה בשימוש כמה ימים או שאני לא יכול לכתוב שהנגן הוא חדש כי אולי הוא לא באמת חדש?
יצויין, שהחנות שלחה לי סמס שכתוב בו ש"מוצר תקין ממתין עבורך בסניף", לא כתוב שיתנו לי מוצר חדש, אבל לפי האריזה הסגורה, כולל האוזניות וכו' זה נראה כאילו הם ממש לקחו אריזה מהמדף ונתנו לי, כלומר הם מראים לי שזה ממש חדש, אז מסתמא זה חדש, אני רק חושש.

ב. כשהגתעי לחנות בפעם הראשונה לתת להם את הנגן הישן לתיקון, נתתי להם רק את הנגן ללא אוזניות וכו', אך כשהם נתנו לי את הנגן החדש הם נתנו לי גם אוזניות וכו', אמרתי למוכר שאני הבאתי רק נגן ואני לא רוצה לקחת אוזניות כדי שלא יהיה גזל, אז הוא אמר לי שכיוון שלא כתוב לו לבקש מהלקוח את האוזניות מהאריזה החדשה אני יכול לקחת לעצמי, ואם יתברר שיש בעיה זה זו בעיה של החנות ולא של הלקוח, ולכן הוא נתן לי את כל האריזה. האם מותר לי לקחת גם האוזניות או להחזיר אותם?

סליחה על האריכות ותודה רבה על התשובות!

תשובה:

שלום רב

תשובה

  • החשש שלך לגמרי מוצדק ואינך יכול לכתוב שהוא חדש.
  • המוכר נאמן על כך שבעלי החנות אמרו לו להביא את החבילה כמו שהיא .

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל