לתרומות לחץ כאן

מקום החתך בטלית קטן מצטרף לשיעור?

ראיתי באיזשהו מקום, שנקב הצוואר בציצית נחשב כ"סתום", ושניתן למנות אותו באורך הציצית אם, בין השאר, אורך הציצית בכל צד, מלפנים ומאחור, ארוך יותר מאורך הנקב. האם לצורך העניין בצווארון "ישר", כלומר כזה שרוב אורכו הוא למעשה שסע בציצית, השסע נחשב חלק מאורך הנקב או שאין בו ממש?
(יש לי ציצית שאורך הצווארון כולל אותו שסע, ארוך יותר מחלק הציצית שמלפנים מעבר לצווארון).

תשובה:

שלום רב

כיון שמדובר בחתך בלבד שאינו מחסר משיעור הבד [בשונה מהנקב בו מקום הצוואר], הוא נחשב כסתום לענין זה, וזה בסדר גמור.

מקורות:

ראה אשל אברהם בוטשאטש סי' טז, וסידור הרב לבעל התניא הל' ציצית. מנהג מעניין מצינו בס' ארחות רבינו ח"א עמ' יח, שהחזון איש היה מורה לעשות שם כפתור עם לולאה אף שבפועל לא היה סוגר את הכפתור לעולם, וסבר שרק כך נחשב הדבר כסתום, ומכל מקום המנהג להקל, כאמור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל