לתרומות לחץ כאן

חיבור על ידי הברגה לזמן ארוך בשבת / קשירת נעליים בשבת

שלום, האם מותר לכתחילה להוציא אוכל מתוך תבנית (יבש), סיר (מרק -לח),דגים עם רוטב (חצי חצי ) לתוך צלחת. לצורך שאחכ יהיה חם לאורח, ילד שישן עכשיו או מישו מהמסובים שירצה עוד ויהיה חם.
האם מותר לקשור נעליים קשר עם 'פרפר' ולעשות עוד פרפר ע"מ שהשרוכים לא יפתחו. האם יהיה הבדל אם הקשר הוא קשר על גבי קשר בנעליים.
האם מותר לפתוח,לישר גלגל שהתקפל לצעצוע /גוקי' (כמו תלת אופן של ילד) או במקרה של אוניברסיטה של תינוק פתיחה/סגירה, תיקון (פשוט, למשל חיבור ע"י תיקתקים-אך הכוונה בד"כ שישאר להרבה זמן)
תודה וישר כח

תשובה:

שלום רב

לא הבנתי את שאלתך, מדוע שיהיה אסור להוציא אוכל חם לצלחת? תנסה לפרט יותר.

בס’ ארחות שבת ח”א עמ’ שלג דן בזה וההכרעה שם להקל, כיון שהקשר העליון אינו צמוד לתחתון, ובלבד שלא יקשור בעליון גם את קצוות השרוכים אלא רק את הלולאות, שעי”ז לדעתם הקשר רפוי יותר. אמנם, כפי מה שציינו שם, בשמירת שבת כהלכתה פרק טו סעי’ נג [מהדו’ הישנה] אוסר זאת, ולפי שסבר שגם באופן זה נחשב הדבר כקשר אמיץ, ותמהו על דבריו.

חיבור חזק כמו הברגה או תיק תק שאמור להשאר לזמן רב זו בעיה, וכפי שהובא במשנה ברורה סי' שיג ס"ק מה בשם הגר"ז, שלא התירו אלא משום שהם עשויים לפתוח ולסגור תדיר. במקרה שכך היא צורך המשחק שמפרקים ובונים, הקל החזון איש גם כשלא מפרקים בו ביום, כיון שגם בעודם מחוברים אינם מאוחדים [ראה סי' נ ס"ק ט]. אולם כאמור לדעת הגר"ז גם בזה יש להחמיר.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל