לתרומות לחץ כאן

זמן המתנה לאחר אכילת בשר בחלב

בס"ד

שלום לכבוד רבני בית הוראה שליט"א,

שאלה: אחד שאכל בשר בחלב ממש, כגון סבור היה שבישלו לו "X- בורגר" כשר דהיינו עם סויה העשויה בדמות גבינה והודאה לו העובד בית שבטעות גמור שמה גבינה בבורגר שלו. כמה זמן צריך להמתין כדי שיאכל גבינה ?

ידוע שבש"ע יו"ד סימן פ"ז -ג' וז"ל " אינו נוהג אלא בבשר בהמה טהורה בחלב בהמה טהורה וכו'" וכן מדובר על נידון השאלה, אלא שגם ידוע שכל אחד מותר באנפי נפשיה והאיסור חדש נברא בבישולם ביחד. מש"כ בשר טמא או חלב טמא שהאיסור מבריאתו . ומי שאכל נבטלה אין לו המתנה של ו' שעות.

לכן האם בזה כיון שכל חד וחד מותר באנפי נפשי ורק חל האיסור ביחד נאמר שיש לו חומרא של הבשר דהיינו רק יאכל גבינה אחרי עוד ו' שעות כי ס"ס אבל " בשר" אע"פ שכאן בבשר בחלב שמיה או דילמא כין שנברא איסור חדש בבישולם כמו נבלה שאין צורך המתנה של ו' שעות ?

והאם יש חילוק במה העיקר ומה הטפל דהיינו במקרה זה בדאי הכמות בשר יותר גדולה ולכן יש לו עיקר חומרא של הבשר? ובתסריט שאם היה מאכל איפה שהגבינה העיקר והבשר טפל ממש מהו ?

נראה לו להחמיר המתנה ו' שעות אבל לא ברור הדבר ואשמח לשמוע חות דעת שליכם.

ברכה והצלחה

תשובה:

שלום רב

נראה פשוט מסברא שבאופן זה ימתין 6 שעות גם אם הבשר הוא המיעוט, שכן אכילת הבשר בפני עצמו מחייבת המתנה ומה שעירב עמו חלב לא יפטור אותו מחיובו. הדין של חנ"נ אינו שהחפצא נהפך באמת והשתנה לדבר אחר, אלא זו הלכה מסוימת בשיעור האיסור ואופן ביטולו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל