לתרומות לחץ כאן

עדת השומרונים

חוקרים טוענים שהתרבות השומרית התקיימה לפני המבול ונמשכה איזה אלף שנים אחרי המבול.
לפי הפרשנות הייתה אכן תרבות לפני המבול שנכחדה ואחרי המבול כמה מבני נוח ביססו את תרבותם על התרבות הנ"ל. אני מבולבלת ממש… איך התקיימה תרבות לפני המבול שהמשיכה אחריו? ומה הכוונה בפרשנות…?

תשובה:

שלום רב,

אני לא מכיר תרבות שומרית, אולי את מתכוונת לתרבות השומרונית, זו התחילה הרבה לאחר דור המבול. אני חושב שקבוצת השומרונים התחילה בערך לפני כ2000 שנה. או לפי גירסתם המוקדמת ביותר מדובר על משהו כמו 800 שנה לפני הספירה.

באופן כללי, לא יתכן שהיתה תרבות לפני המבול והמשיכה לאחריו. נח ומשפחתו הם היחידים שנשארו לאחר המבול. (והמדרש מוסיף גם את עוג מלך הבשן).

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אני מתכוונת לתרבות שומרית ולא לשומרונים. בכל מקרה הגעתי לפתרון בעניין. יש חוקרים שטוענים שיש תרבות יותר עתיקה מסין כביכול אך בקושי יש מידע עליה או כרונולוגיה היסטורית. החוקרים קראו להם שומרים אבל יש מפרשים שמזהים אותם עם וכלנה ושנער מהמקרא. [ כעיקרון לא באמת יודעים אם שומרים זה השם שלהם ] יתכן כי הייתה תרבות לפני המבול שהושמדה ואחריה הגיעו כמה מבני נוח שביססו את תרבותם על מה שנשאר מהתרבות הנ"ל אחרי המבול והם כביכול מי שמייחסים אותם לשומרים…

  2. יש ממצאים כביכול לתרבות אבל תיארוך פחמן 14 לא מדויק לממש שכן גילו שינוים בכמותו בעקבות מקרים שונים וסביר להניח שהמבול היווה אחד מהמקרים מה שגרם לבעייתיות בתיארוך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל