לתרומות לחץ כאן

יחסה של היהדות לטענות הנוצרים על משיחיותו של ישו

תנועות משיחיות (נוצרים וגם יהודים) טוענים שמקומות שונים בתנך (ישעיה מיכה דניאל וכו׳) מצביעים על כך שישו (ישוע לדבריהם) הוא המשיח.
אשמח מאוד לקבל את טיעוניה הרציניים של היהדות הסותרים זאת. אשמח לקבל גם תימוכין בתנך או אחר

תשובה:

שלום רב

ראשית שים לב שמי שטוען שהוא משיח נטל ההוכחה עליו… לא על אלו שאינם מאמינים בכך… כל פירושיהם של הנוצרים שים לב שהם מבוססים על הנחות יסוד שגויות שלהם, כמו למשל דבריהם על הפסוק "בני אני היום ילידתיך", פסוק שנאמרו בו פירושים רבים והוא כלל לא חריג בשפת התנ"ך שמייחס לבורא עולם רגלים אוזניים וכו' בתור משל אף שאינו גוף ולא ישיגוהו משיגי הגוף, והנוצרים אחרי שהם מניחים שלישו לא היה אבא [דבר מופרך בספרי ההסטוריה ובספרות חז"ל] ממילא הם משייכים פסוק זה אליו… על כל פנים כל הנושאים הללו לובנו כבר על ידי גדולי הראשונים, ראה ס' ילקוט ויכוחים שם מובאים כל הויכוחים שהיו לגדולי הראשונים עם הנוצרים [רבי יחיאל מפריז, הרמב"ן ועוד רבים]. כדאי לעיין גם בספר משיחי השקר ומתנגדיהם, יש לו שם סקירה נאה.

מלבד כל זאת מתעלמים הנוצרים מתיאורים ארוכים שיש בתנ"ך על תקופת ימי המשיח, שמעולם לא אירעו בימי ישו…

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. מספר הערות/בקשות
    הרבה תודה על האינפורמציה שמסרת עד כה. במיוחד לגבי ספר ילקוט ויכוחים וכן ספר משיחי השקר ומתנגדיהם.
    אשמח מאוד אם ניתן יהיה לקבל גם פרטים יותר ספציפיים לגבי הדבר הבא:
    נכתב בתשובה ״..מתעלמים הנוצרים מתיאורים ארוכים שיש בתנ”ך על תקופת ימי המשיח, שמעולם לא אירעו בימי ישו…״ – האם ניתן לקבל שם הספר/פרק/פסוק בתנ״ך שהינך מתכוון (3-4 דוגמאות יספקו)
    הרבה תודה
    יצחק

  2. זה מגוחך לחפש, כל ספר ישעיהו מלא בעניני אחרית הימים, כל הנושא של משיח הוא קיבוץ נדחי ישראל ובנין בית המקדש, בעוד שמאז ישו רק החלה הגלות המרה בת 2000 השנים… האמונה בישו מבוססת על הנחה שהקדוש ברוך הוא כעס על עם ישראל ובאחר בעמי העולם במקומם, זה שוב הנחת יסוד חסרת בסיס שלולי היא אין כלום, בעוד שברור הדבר מספרי התנ"ך שעם ישראל הוא עם ה'. וכו'.

  3. הרב זמיר כהן הוציא סדרת סרטונים העוסקים בהפרכת הנצרות. מומלץ לצפות! חפשו ביוטיוב הרב זמיר כהן הפרכת הנצרות (סדרה בת 6 סרטונים)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל