לתרומות לחץ כאן

הדרכה בנתינת מעשר – המשך

שלום, מעשר כספים – המשך
כתבתם לי שכדאי לעשר את כל הסכום לאחר ניכוי דמי ניהול ואחכ אצטרך לעשר רק על הרווח (התשואה). אבל מה אני עושה עם כך שלפני שלוש וחצי שנים כשלא שמרתי מצוות משכתי סכום בלי לעשר? האם אני רק צריכה לברר כמה משכתי ולעשר ממנו (בנוסף למעשר של כל הסכום שציינתי בהתחלה) או שיש פה מתמטיקה יותר מורכבת, ( הסיבה שיתכן שיש מורכבות זה כי בעצם המעשר הזה של הסכום שמשכתי כולל גם את הסכום התחילתי שאבא שלי הפקיד בהתחלה)?
כשכתבתם את המילה 'קרן' – הכוונה לסכום התחילתי שהושקע לפני תשואות? ואם מתוך התשואות הללו ישנן עוד תשואות אזי התשואות הראשונות (שיחד עם הסכום התחילתי הביאו לתשואות השניות) הן בגדר קרן ? כלומר קרן= תנובת תשואות ישנות+תנובת סכום התחלתי

האם ניתן ליצור קשר טלפוני עם רב שיכול להסביר לי במידה ואני לא
מבינה?

כתבתם לי גם שיש חיוב לעשר כל שנה, כלומר, האם הייתי צריכה לעשר את הסכום מקופת הגמל (שאין לי בעיה למשוך ממנה והיא סגורה) בחודש ניסן?

כמו כן, הכסף התחילתי היה של אבא שלי,להבנתי מכם גם אותו אני מעשרת והוא בעצם נכלל בעישור הכללי, נכון? אבל אם אבא שלי הכניס לי את הכסף הזה לפני גיל 13 לפני שהתחייבתי במצוות – האם גם צריך לעשר אותו? למה?

האם אני יכולה את כל המעשר הנ"ל לשים בפק"מ ללא ריבית ולשמור אותו לזמנים עתידיים (בשביל נתינת מעשרות ולא בשביל רווח אישי)?

תשובה:

שלום רב

תתחילי לעשר רק מרגע זה ואילך, מה שהיה היה. אם נתחיל לנסות להזכר בכל מה שהרווחנו והשתמשנו אין לדבר סוף. החיוב לעשר פעם בשנה אינו קשור לחודש ניסן דוקא, אלא כל אדם רשאי לבחור לו זמן בשנה שבו הוא מחשב את מעשרותיו, אולי לפני ראש השנה. העדיפות להפריש מיד זה יותר נוח ויותר בטוח. גם אם אבא שלך הכניס את הכסף כשהיית ילדה הוא עדיין היה שלו, את קיבלת אותו ברגע שהוא היה זמין לך. לא כדאי לשמור כספי מעשר שהרי יש חובה לתת אותם לעניים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל