לתרומות לחץ כאן

מי הוא משיח בן דוד?

בס״ד, אחד מעשרה נכנסו לגן עדן בחייהם זה משיח בן דוד, לא ברור לי , וכי הגיע המשיח פעם? אני יודע ששלמה היה מעיין 40 שנה משיח , ובכל דור יש משיח… לשאלתי מדוע מונים את המשיח כדמות שכבר היתה … אם לא ידוע לנו מי הוא? תודה

תשובה:

שלום רב

בכל דור יש אדם הראוי להיות משיח בן דוד, שהרי הגאולה עשויה לבוא בכל רגע, אולם אנו בתפילותינו מתייחסים לגאולה ולמשיח שיובילנו במהרה לארצנו בבנין בית המקדש וכו'. אין כל משמעות לאדם הראוי להיות משיח מעבר להיותו מן הסתם גדול בתורה, כמו כן מקובלנו שלעולם לא נדע מי הוא המשיח לפני שיתגלה, וכל האומר על עצמו שהוא משיח אינו אלא טועה ומטעה [וכן אני יודע מהאור החיים הק' אין צורך להביא זאת בתגובות…].

שנזכה!

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. הרמב"ם להלכה קבע סימנים לדעת מיהו המשיח (הלכות מלכים פרקים י"א י"ב) ובודאי לא כתב בספר הלכה סתם דברים שאין להם משמעות. נמצא שזה שהביא סימנים מיהו ולא סתם אלא מחלק שיש שלב של חזקת משיח ויש משיח ודאי, הוא לתת לנו אפשרות לזהות מראש מיהו שהרי אחרי שיבנה בית המקדש כבר לא יצטרכו סימנים.
    שנזכה במהרה לבנין בית המקדש.

  2. אמת, אבל הסימנים הנדרשים הם שיכוף כל העם לתורה וכו'… לא נראה לי שהיינו כבר בענין הזה.
    רמב"ם הלכות מלכים פרק יא

    ואם יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, וילחם מלחמות ה', הרי זה בחזקת שהוא משיח, אם עשה והצליח ונצח כל האומות שסביביו ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל הרי זה משיח בודאי. ואם לא הצליח עד כה או נהרג בידוע שאינו זה שהבטיחה עליו תורה והרי הוא ככל מלכי בית דוד השלמים הכשרים שמתו.

  3. זה רמז תיאורו של המשיח ע"פ פרקי היכלות רבתי Pפרקים א' – ב'),
    אם יש מישהו שיש בו הסימנים האלה הוא קרוב להיות המשיח המיוחל.

    פרקי היכלות רבתי

    פרק א

    א. אמר ר' ישמעאל: מה הפרש שירות שהיה אומר מי שבקש להסתכל בצפיית המרכבה, לירד בשלום ולעלות בשלום:

    ב. גדולה מכולם, להכנס ולהכניסו ולהביאו לחדרי היכל הרקיע, להעמידו לפני כסא כבודו, ולידע כל מה שהוא עתיד להיות בעולם, למי משפילין ולמי מגביהין, למי מרפין למי מגבירין, למי מרוששין למי מעשירין, למי ממיתין למי מחיין, למי נוטלין ממנו ירושה למי נותנין לו ירושה, למי מנחילין לו תורה למי נותנים חכמה:

    ג. גדולה מכולם, שהוא צופה בכל מעשה בני אדם, יודע ומכיר בו, נאף אדם יודע ומכיר בו, רצח נפש יודע ומכיר בו, נחשד על הֵמה יודע ומכיר בו, גדולה מכולם שמכיר בכל מיני כשפים:

    ד. גדולה מכולם, שכל המגביה ידו עליו ומכהו, מלבישין אותו צרעת ומעטרים אותו בהרת. גדולה מכולם, שכל המספר עליו לשון הרע, מטילין ומשליכין אותו על מכות צמחים וחבורות ופצעים שירד מהם שתין לח:

    ה. גדולה מכולם, שכל המגביה ידו, שהוא מובדל מכל בני אדם, ונבהל בכל מיני בני אדם בכל מדותיו, ונכבד על העליונים ועל התחתונים. וכל מי שהוא נכשל בו, הכשלות גדולות ורעות, טפלות עליו מן שמים. וכל מי ששולח בו יד, בית דין של מעלה שולחין בו יד:

    פרק ב

    א. גדולה מכולם, שכל הבריות לפניו ככסף לפני צורף, אי זהו כסף פסול ואי זהו כסף טהור, ואף הוא צופה במשפחה כמה גרים יש, כמה פצוע דכא יש, כמה כרות שפכה יש, כמה בני נדה, כמה עבדים כמה ערלים:

    ב. גדולה מכולם, שכל המעיז פניו בו מכהין מאור גלגל עיניו. גדולה מכולם, שכל הבוזה אינו עוזב לא שורש ולא ענף, אף לא יורש גדולה מכולם, שכל המספר בגנותו מביאים עליו כלה ומהומה ואין חומלין:

    ____________________________________

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל