לתרומות לחץ כאן

יש בורא לעולם?

מה הביא אותך להאמין באל? אני אינני מאמינה, אני רוצה להבין למה אנשים מאמינים.

תשובה:

שלום וברכה,

שאלה נכבדה שאלת… כמובן לא ניתן להשיב תשובה מלאה על כזו שאלה במסגרת המצומצמת שלנו, אם תרצי באמת לבחון את הדברים בצורה הנכונה והמעמיקה, כדאי לפנות לאתר של תנועת ערכים, שם יש אין ספור הרצאות וכו', ומגוון שלם של תכתובת בענין.

על קצה המזלג, מה שכל יהודי מרגיש ויודע מזה 3500 שנה, יש כאן בעצם שלוש נקודות עיקריות:

1. העולם כה משוכלל כה מתוכנן ומדהים, שלא יתכן לחשוב שהוא נעשה ללא יד מכוונת. אם רק נתבונן בתיפקודו של אחד מאברי הגוף על מיליארדי התאים הכוללים אותו והתיזמון המדהים של הכל, נקל להבין שלא יתכן שדבר כזה יעשה מעצמו. כל סוגי ה"כפירה" למיניהם שאנחנו מכירים במאה השנים האחרונות, כולם מבוססים על תפיסה אחת, שבורא לעולם הרי אין… אז ממילא ניתן להאמין בדברים הכי הזויים בעלי ההסתברות הנמוכה ביותר, כי הרי משהו ודאי קרה… התפיסה הזו היא שהביאה את ההבנה עליה גדלו המוני אנשים בעולם, של המפץ הגדול וההליך האבלוציוני, שהיום המדע מתנער ממנו לחלוטין, מכמה וכמה סיבות. אבל לענינינו נתבונן רגע, היתכן שעולם כל כך מורכב כל כך מתוכנן וכל כך מדוייק יעשה על ידי פראות משולחת רסן של מוטציות כאלו ואחרות?! זה הרי הזוי! כך גם לגבי הקוונטים למיניהם ושאר התיאוריות. אין ספק שההבנה הפשוטה של כל אדם בלתי משוחד, היא שכשם שכאשר אני רואה כסא אני מבין שהיה כאן נגר, וכשאני רואה בגד ברור לי שהיה כאן חייט, כך כשאני רואה עולם ברור לי שהיה כאן בורא. אנחנו כל כך משוחדים מהמילים הגבוהות והארוכות של מדענים כאלו ואחרים שלא נותנים לשכל הפשוט שלנו להסיק את המסקנות שאליהן הוא רגיל.

2. יש לדעת, שבשונה מכל הדתות האחרות שיש בעולם כולו, הדת היהודית מבססת את כל ההתגלויות המדהימות שחוותה, כמו יציאת מצרים על עשרת המכות שבה, קריעת ים סוף ומעמד הר סיני וכו' שהיו אירועים שחורגים לגמרי מדרך הטבע, שכולם בלי יוצא מן הכלל היו לעיני כל ישראל, כלומר כל אדם מישראל ראה אותם בעיניו ממש! אלו אגב גם המילים האחרונות בתורה. עתה נתבונן, יתכן להמציא דבר כזה? מבחינה טכנית אם יבואו קבוצת אנשים ויתחילו לספר לנו סיפורים כאלו, ויאמרו שאנחנו עצמנו ראינו אותם, שקר כזה יעבור, הרי ישלחו אותם לפסיכולוג הקרוב בדחיפות… כל הדתות מבוססות על התרחשויות שקרו למנהיג, הוא על ידי הכריזמה שלו משכנע את ההמונים שהם אכן קרו לו במציאות. ביהדות זה לא כך, ולעולם לא ניתן להמציא דבר כזה שכולם כביכול ראו אותו בעצמם. תתבונני בזה, כתבתי מאוד בקצרה.

3. יש הרבה מאוד דברים בתורה, שהעולם כולו לא ידע בזמן שהם נכתבו, ואף לא ניתן היה לדעת אותם בכלים המדעיים של אותם ימים כמו שהעולם הוא עגול, משפט פיטגורס, או הכלל שאמרו חכמים שכל דג שיש לו קשקשים בהכרח יש לו סנפירים, זאת בזמן שהחקר הימי עדיין לא היה אפילו בחיתוליו. דברים כאלו יש לרוב, והם מוכיחים את אמיתות התורה בצורה  מופלאה, תוכלי לעיין בדברים אלו באתר של ערכים או של הדברות, אני מניח שיש שם הרבה דוגמאות מזה. כמו כן, יש דברים מדהימים בענין של נבואות הכתובות בתורה שהתגשמו בהיסטוריה.

זהו על קצה המזלג, וכדאי לך מאוד לשם ההשכלה אכן להעמיק חקר בדברים אלו בהם האמינו כל היהודים כל הדורות.

בהצלחה רבה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל