לתרומות לחץ כאן

עשה לך רב

שלום כבוד הרב…

כתבתם באתר-שאין שום חיוב הלכתי , לגבי פסיקות ההלכה של הרבנים החשובים,
ברצוני לשאול אם אני יוצא ככה לידי חובה של העניין ההלכתי – עשה לך רב, כי אני יודע שאדם צריך לשאול ולהתייעץ עם תלמיד חכם ואז בעולם הבא הולכים לקראתו, וגם אני יודע שקורה שרב אחר עונה, האם יש בזה בעיה כלשהיא בכל מה שכתבתי, בעניין – עשה לך רב?

תשובה:

שלום רב

הרעיון של עשה לך רב, הוא שאדם בוחר באדם מסויים ומפנה אליו את כל שאלותיו ומקבל את פסיקותיו, אם אתה בוחר רב מסויים ומקבל את דבריו רק כשזה נראה לך אתה עדיין בבעיה, הרעיון הוא שעל ידי קבלת הרב אדם עשוי פחות להכשל, ואם עדיין אתה בוחר מה לקרב ומה לרחק לא הרווחת הרבה. כמובן, גם אם אתה מקבל רב מסויים ובמקרה ספציפי אתה רואה ששיטתו שונה מהמקובל לא חייבים לקבל הכל, אבל לפחות שה99% יהיה בסדר… העיקר מאוד צריך להקפיד לבחור רב שכל עסקו בתורה ובתורת הנגלה דוקא, ולמד בישיבות ושימש תלמידי חכמים גדולים ממנו, והוא אינו רק מחלק ברכות ועצות ובטח לא מבקש כסף על עצותיו וברכותיו…

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום ושבוע טוב…
    הכוונה שלי שאם רשמתם דבר כזה ציטוט מהדף : "הבהרה: המענה הניתן באתר ניתן לשואל בהתייחס לעובדות אותן הוא מסר. לפיכך, אין בייעוץ ההלכתי הניתן באתר משום חוות דעת הלכתית מחייבת" , אם רשמתם שאין חוות דעת הלכתית מחייבת , מבחינת מה שהרבנים כותבים, עדין יצאתי ידי חובה מבחינה כזאת שעשיתי לי רב?

  2. שוב, גם אם החוות דעת אינה מחייבת מבחינתך אם תקבל את הדבריןם כהוראת הלכה פחות או יותר שאתה נשמע לה תקיים את מצותך. משפט זה שאנו כותבים אינו משום שאנחנו מסופקים בדברים, אלא משום שלגבי דיני ממונות אסור לשמוע צד אחד ולפסוק על פיו ללא שמיעת צד שני, ורק חוות דעת מותר לתת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל