מה הדין?
מצינו בכיסוי הדם ביום טוב שאין חוששים למבשל (שו"ע תצח טו כמדומני) ואין חוששים שישרף הדם מתוך שהותרה לצורך הותרה. האם אותו דין קיים גם לגבי בגד רטוב ביום טוב (בחו"ל), או שמא אין זה אותו דין. מובן מאליו שאין להתיר בשבת משום שאין בישול בשבת משום אוכל נפש.
בברכה
תשובה:
שלום רב
גם אם נתיר את הנחת הבגדים שם מדין מתוך, עדיין אסור להניח שם את הבגד משום גזירת הרואים שיהיו סבורים שהוא התכבס בשבת, כפי שאסרו חכמים לתלות בגד לייבוש בשבת מחשש זה.
מקורות:
ראה שו"ע סי' שא סעי' מה. אמנם בתלייה באופן שלא ניכר שכוונתו לייבש לא קיים חשש זה, ובאופן זה צ"ע.
בס"ד
השאלה היתה לגבי יום טוב ולא לגבי שבת, אשמח לקבל תשובה.
עניתי לגבי יום טוב, שכיון שהכיבוס אסור ביום טוב ובשבת באותה מידה, גם גזירת הרואים שקיימת בשבת קיימת גם ביום טוב.
השאר תגובה