לתרומות לחץ כאן

מעלתה של מצות ציצית / מעלתו של יהודי על פני גוי

שלום רב כבוד הרב,

יש לי מספר שאלות שרציתי לשאול:

שאלה ראשונה: רציתי לשאול, האם גם לשמוע הרצאות בלילה נחשב בגדר "והגית בו יומם ולילה"?

שאלה שנייה: מהי מעלתה של ציצית?

שאלה שלישית: איך לבקש סליחה מאלוקים על כל מה שעשיתי, בגלגול הזה ובגלגולים קודמים?

שאלה רביעית: פעם הייתי לובש ציצית, והפסקתי כבר כמה שנים. השאלה שלי היא כזאת: איך מקבלים שכר במצב כזה שהיה הפסק? האם אקבל את שכרה של מצוות ציצית? זכור לי שזה משהו עם עבדים, אשמח אם תרענן את זכרוני .

שאלה חמישית: האם להיות יהודי זאת מעלה גדולה? כאילו, גם אם אני לא כזה מקיים את כל המצוות, זאת עדיין מעלה כה גדולה?

שאלה שישית: מה אני צריך לעשות שכשאני אבקש מאלוקים משהו והוא ישר ישמע אותי? כמו רבנים, שאלוקים שומע אותם ישר . לשמור על הפה? לא לקלל? מה אני צריך לעשות? – יש איזה משהו מיוחד?

אשמח בבקשה לתשובות . תודה

תשובה:

שלום רב

א. אם ההרצאה עוסקת בתורה כמו פרשת שבוע וכיוצא בזה ודאי מקיימים בכך מצות לימוד תורה. כמובן בלימוד תורה יש דרגות, ואינו דומה מי שמעמיק בסוגיא סבוכה למי ששומע בקלילות הרצאה בעניני הפרשה תוך כדי נהיגה…

ב. הציצית אמרו חכמים שהיא שקולה כנגד כל המצוות, כמו כן, בשונה משאר המצוות קיומה הוא בכל רגע, אדם לבוש בציצית וכמעט שאינו נותן דעתו על כך ו"המונה של המצוות" דופק כל הזמן. כן אמרו חכמים שהזהיר במצות ציצית זוכה ורואה פני שכינה, ועוד אמרו שהזהיר בה זוכה ומשמשמין אותו 2800 עבדים.

ג. התשובה מורכבת מחרטה, וידוי – הזכרת החטא בפה, עזיבת החטא, וקבלה לעתיד שלא לחטוא עוד. גם עבירות שאנחנו יודעים שעלולים להכשל בהם שוב, יש בהם דרגה גבוהה של תשובה כשאדם מתחרט ומנסה לעשות הכל כדי להמנע מהן.

ד. בחיים כל רגע הוא נצח, וכל מה שאמרו על מצות ציצית נכון כל הזמן, ובפרט שמכאן ולהבא אתה מקבל על עצמך מצוה זו.

ה. בלי ספק להיות יהודי זו מעלה עצומה. בס' הכוזרי כותב שהעולם מחולק לחמש דרגות: דומם צומח חי מדבר ויהודי. ונמצא, שאותו פער שיש בין הצומח לחי או בין החי למדבר, כלומר בין פרה לאדם גוי הפילוסוף הגדול שבהיסטוריה וכו', הוא הפער הקיים מבחינה רוחנית בין יהודי לגוי. אלא שצריך לדעת שאצלנו הפער הזה אינו מושא לאיזו גאווה חלילה וכדומה, אלא להיפך זהו גורם מחייב, שכן מחמת זה מצווה היהודי בקיום כל המצוות והוא נזר הבריאה ותכליתה.

ו. הקב"ה שומע כל יהודי באשר הוא, כמובן שצדיקים הם במעלה מיוחדת כמו שנאמר צדיק גוזר והקב"ה מקיים, כמובן בשביל זה לא מספיק לא לקלל, גם הצדיק עושה כל מיני דברים חוץ ממה שהוא לא מקלל… צריך להיות צדיק… אבל שוב יש לזכור שאין תפילה ששבה ריקם! אגב יש סגולה גדולה למי שמקרב יהודים לאביהם שבשמים, שעליו נאמר "אם תוציא יקר מזולל כפי תהיה", כביכול מאמר פיו משתווה במידת מה למאמרו של הקב"ה!

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל