לתרומות לחץ כאן

מותר להופיע במקום פרוץ ולשיר שירים שאינם לרוח היהדות לצורך קידוש ה'?

לכבוד מרנן ורבנן שלום רב,

בשבוע שעבר היה לנו ויכוח בנינו לבין עצמינו לגבי – האחים גת, אריה וגילי, חרדים שעשו היסטוריה כשהעפילו לשלב הגמר בתוכנית מוזיקה והפכו לחרדים הראשונים שהשתתפו בגמר של תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא", אנשים שמראיהם חרדי לכל דבר, ומופיעים בתכנית זמר פרוצה בטלויזיה ושרים גם שירי עגבים אך מקפידים לצאת בשירת נשים – האם מדובר בקידוש השם? או חילול השם?

ידוע שבזמנו הרב מוצפי אמר עליהם וז"ל: "עליהם אמרו הזהרו מן הצבועים שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפינחס, מי שאינו עושה חשבון נפש על מה בא לעולם, ומדוע השם יתברך שלח אותו לכאן, הרי זה בוגד במי שבראו, העולם אינו הפקר." עכ"ל.

האחים גת עצמם אמרו כי הם ניגשו לתכנית רק לאחר היתר מפורש מרבם ששקל את העניין והחליט כי קידוש ה' שיצמח מכך גדול מאד והתיר את העניין.

נשארנו נבוכים בעניין, האם ישנו באמת היתר שכזה? נשמח אם יורו לנו רבותינו את האמת, מהי דעת תורה בעניין?

בברכה
דויד

תשובה:

שלום רב

אינני מכיר אותם ואת פועלם, אבל לשיר בפני ציבור פרוץ ושירי עגבים אסור באיסור מוחלט כמובן לכל בר בי רב דחד יומא, והקב"ה לא מצפה מאיתנו לקדש שמו ברבים על ידי מעשים אסורים בפרהסיה. אני משוכנע שזה לא נכון לעשות זאת כלל.

באופן כללי יש כאן טעות בהבנת תפקידנו בעולם הזה, הקב"ה נתן לנו תכנית ברורה מה הוא מצפה מאיתנו, אנחנו לא צריכים לדאוג לו ששמו יתקדש באופנים שאינו מעוניין בהם ואינם עולים בקנה אחד עם רוח התורה. ביהדות המטרה לעולם אינה מקדשת את האמצעים!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל