לתרומות לחץ כאן

להחנות שני רכבים בחניון של בית משותף

שלום עליכם לפני 14 שנה רכשנו דירה על הנייר בפרויקט חזון עובדיה באלעד. הקבלן התחייב כמקובל על חניה אחת בחוזה. במהלך הבניה התברר שנעשתה טעות על ידי המהנדס והוחלט להרים גשר ביין שני בניינים והמקום שתחתיו ישמש לחניה, אלא שהחליט למכור את החניות הללו לכל מי שיש לו זכות קניית דירה.
אחרי שנכנסו להתגורר בבניין לא היה בתי כנסת עדיין אז המועצה דאז החליטה לבנות קירות מגבס לטובת בית כנסת זמני. בדיעבד התברר שהקבלן לא נתן או סידר מספיק חנייות לכל דירה כמתחייב ונוצר מצב שחסרים 24 בערך מקומות חניה לפי ספירה של דירה מול חניה. הדיירים שרכשו שם חניה מקורה החליטו על דעת עצמם לסגור כל אחד לפי מספר המקומות שרכש עם קירות בלוקים. כיום המקום משמש למחסנים חנויות ובית כנסת אחד שעדיין פעיל. המצב שנוצר הוא שכיום אין מספיק מקום חניה לכולם ומה עוד שיש חלק מהדיירים שיש להם שתי מכוניות או נגררים אשר תופסים כל אחד חניה נוספת ולעיתים שתיים עם הנגרר. מה הדין במצב שנוצר והאם ניתן לפסוק הלכה ברורה בנושא. רוב רובם של הדיירים במתחם אני מאמין ירצו לא לעבור על איסור גזל וכדו'

תזכו למצוות

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

כל אלו שיש להם מקום חניה המסומן בתשריט, מקום החניה לפי הגבולות המסומנות בתשריט שלהם והם רשאים רכב עם נגרר ככל שיכול להיכנס בגבולות. כל אלו שאין להם מקום מסומן חייבים להתחלק ביניהם. וכמובן שאסור לאחד מהם להחנות רכב עם נגרר או שני רכבים על חשבון בעלי חניות אחרים שלא יישאר מקום חניה. כל עוד שיש מספיק מקום לכל בעלי הרכבים, ניתן להחנות אף רכב עם נגרר או שני רכבים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל