לתרומות לחץ כאן

איך להצליח בעבודת השם?

שלום לכבוד הרב. אני מאוד מבולבל ניסיתי בהרבה דרכים להתקרב להשם יתברך. ואני כמובן תמיד ינסה עד שאני יצליח. אבל בזמן האחרון החומריות גוברת אצלי על הרוחניות. אני חזרתי לעשן הרבה, ואני מכור לויזואליה (למחשב). אבל ב"ה שיש לי עדיין פלאפון כשר ואני לא אוכל בשר ואני משתדל כמה שפחות להקשר לחומר. השאיפה שלי להתנתק לגמרה מהמחשב להפסיק לעשן ולהיות צמחוני בכדי להגביר אצלי את הרוחנית. וללמוד מהספרים ולא רק לשמוע שיעורי תורה כמו עצלן. אלא אני רוצה לעמול בתורה. אבל יש מרחק עצום בין הרצוי למצוי ואני מרגיש כל כך שקוע בחומר ולכן גם אני מרגיש הסתר פנים. איזה עצה הרב יכול לתת לי בכדי להתקרב להשם לזכות לגילוי פנים ? תודה.

תשובה:

שלום רב

ראשית אני מוכרח לומר לך שאני מתפעל מהשאיפה החזקה והכנות.

לעצם הענין, אין צורך לשאוף להתנתק מהחומר, זוהי שאיפה גבוהה מידי. כמו כן אין כל צורך להתנזר מבשר, רק יש להקפיד שיהיה בכשרות מהודרת. המחשב הוא אכן רעה חולה, לא רק מבחינה יהודית אלא גם מבחינה נפשית ואנושית ויש להתרחק ממנו כמה שיותר, לא לראות סרטים ולא לגלוש באינטרנט שאינו מסונן כהלכה. הסיגריות מסוכנות מאוד לבריאות, אין לזה קשר עם הדת אלא זוהי פשוט חובה אישית להמנע מעישון, בגיל מבוגר זה מתנקם ואז כבר מאוחר…

הכלל שהורו לנו גדולי המוסר, לא להתמקד באידיאה וברצונות מופשטים, אלא במעשים קטנים ומעשיים, שניתן לעמוד בהם, וכך להתקדם צעד אחר צעד בדרך העולה. אינני יודע את מצבך הרוחני, אבל אם ניקח לדוגמא את נושא השיעורים, לקבל החלטה שלא עובר עליך יום ללא שיעור תורה אם בבית הכנסת או בבית בהתאם ליכולות, קבל על עצמך באופן שתוכל בנקל לעמוד בכך, לא ארוך מידי ולא בנושאים קשים מידי וכו', כך גם לגבי התחזקות בשאר מצוות, קבלות קטנות אבל החלטיות, ובעיקר מעשיות ולא מחשבתיות.

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל