שלום כבוד הרב,
(1) אדם שיש לו כלי אחד שנטבל במקווה והשני לא. והוא משתמש בהם בארוחה אחד. האם הכלי שלא נטבל עושה את הנטבל לא כשר.
(2) מה הסיבה שאנו חייבים לטבול את הכלים במקווה.
תשובה:
שלום רב
השימוש המשותף אינו עושה את הכלי השני שאינו כשר.
טבילת כלים במקוה היא מצוה מהתורה [ראה במדבר לא, כג], וענינה להבדיל בין ישראל לגוי, ולקדש את הכלי מטומאת גויי הארץ ששורה עליו בהיותו אצל הגוי. חז"ל מקבילים בין טבילת גר בבואו להתקדש בקדושת ישראל לטבילת כלים הנעשית בשעה שהם באים מרשות הגוי לרשות ישראל. כך מובא בריטב"א בעבודה זרה דף עז בשם הירושלמי, וביתר ביאור ברשב"א ביבמות דף מז, וראה עוד בן איש חי שנה ב פרשת מטות.
אדם שאכל בצלחת חזיר או בשר וחלב מותר לאכול מהצלחת שלו אחרי שטבלנו את הצלחת במקווה
חלילה!!! במקרה כזה הצלחת בלועה ממאכלות אסורות והיא טעונה הגעלת כלים ברותחים לא טבילה במקוה. טבילה במקוה אמורה או בכלי חדש הבא מגוי או בכלי של גוי שכבר הוגעל.
השאר תגובה