לתרומות לחץ כאן

רב בחו"ל שבאים לפניו כהן ונערה שאינם דתיים להתחתן

שאלה:

שלום רב, אני עוסק בקירוב בחו”ל , ונתקלתי בכמה מקרים של כהן ובחורה שאולי נבעלה לגוי. ברוב המקרים האנשים מסרבים לגלות עניינים אלו, ע”כ רציתי את עזרתכם ע”מ להביא פתרונות בסודיות ובס”ד. רב תודות.

תשובה:

שלום רב,

מאחר שבדור המתירנות שאנו חיים היום, הרבה מהנערות שאינן דתיות, כשהן מגיעות לשלב הנישואין, הם בחזקת שנבעלו. לכן במצב כזה, בחו"ל שאין רוב כשרים, לכתחילה יש בעיה להשיא אותם לכהן, שכן במצב של ודאי נבעלה אנו צריכים לתרי רובי כשרים להתיר. ראה כאן מה שכתבנו בנושא.

יחד עם זה, צריכים להעמיד את הדברים באופן מדוייק. גם אם היא בחזקת שנבעלה. מדאורייתא, אם היא אומרת שהיא כשרה לכהן, היא מותרת לכהן. שכן יש לה חזקה שהיא כשרה לכהונה. ובנוסף לזה יש גם טענת ברי שהיא כשרה, וזה מועיל מעיקר הדין גם במקרה של רוב פסולים. אלא שחז"ל הצריכו משום מעלת יוחסין, בנוסף לטענתה, גם תרי רובי כשרים.

לכן, לכאורה, אם אתה אומר להם כשהם באים לפניך, דע, כי אתה כהן, יש לך מגבלות מסויימות, אתה אסור בגרושה וחלוצה, וכן באישה שהיתה עם גוי. לכן אתם צריכים לאשר לי כי אתם מותרים להנשא. לאחר שהם יאשרו לך, אין לך כל צורך לדרוש מעבר לזה. שכן אני מניח שהם ימשיכו לחיות גם ללא נישואין.

א"כ במצב כזה עדיף אולי לאפשר להם נישואין, שהרי מעיקר הדין, ודאי שהיא מותרת לכהן. ולבחור עצמו, יתכן שהיא מותרת לגמרי, גם מדרבנן. שכן אולי גם כבר שנים ביחד, ומקרה כזה, יתכן שאין כל ודאות שנבעלה מעבר לאותו בחור לעוד מישהו. עי' שו"ת רע"א קמא סי' פה, ותניינא סי' נד. שחולק על הב"ש, וסובר כי במצב כזה שודאי נבעלה למישהו מסויים שאנו יודעים שהוא כשר, לא אומרים שמא נבעלה לעוד מישהו, שכן יש לה ספק ספיקא, ספק האם נבעלה לעוד אדם, ואפילו אם כן, ספק אם הוא כשר או פסול. ולומר, מצד החזקה שהיום ודאי שהיא נבעלה, ודאי שאין חזקה שנבעלה לעוד אדם. לכן לענ"ד, די אם תאמר להם את עיקרי ההלכות והם יאשרו את זה.

שיהיה בהצלחה

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל