לתרומות לחץ כאן

סגולה לאהבת תורה אצל הילדים

לכבוד הרבנים הגאונים שליט"א מסופר בגמרא על רבי יהושע בן חנניה שעוד בהיותו ילד קטן, הייתה אמו מוליכה את עריסתו לבית הכנסת בשביל שיתדבקו אזניו בדברי תורה וברוך ה‘ שהועיל לו מאד מאד שזכה לחכמה גדולה ועל כך שבחו רבו – רבי יוחנן בן זכאי "אשרי יולדתו"‏ ושאלתי היא האם מועיל עניין זה גם בימנו לתת לילד קטן לשמוע דברי תורה שמן הסתם לא יבין את הדברים . בנוסף האם יועיל אותו עניין לתת בזמן שהילד ישן איזה שיעור תורה דרך טייפ ודומה באופן שלא מעיר את הילד אך דברי התורה נשמעים בחדר?
ועוד שאלה האם מקיימים מצוות לימוד תורה דרך האזנה לשיעור של אחד הרבנים הגאונים שליטא בטייפ או דיסק . כמובן שיש במהלך היום קביעת עיתים לתורה בלי קשר לזה אך לפעמים רוצים להירדם מתוך דברי תורה בדרך הנ"ל. תודה על תשובתכם

תשובה:

שלום רב

אין ספק ששמיעת דברי תורה וקדושה מועילה גם בזמנינו, חז"ל לא מספרים לנו סיפורים בעלמא, אלא כדי להנחות אותנו בדרך הטוב והישר, ואף זה בכלל. דבר זה אמור ללמד אותנו שלמעשה הילדים קולטים הכל… ואם הם זוכים לדור בבית שדברי תורה נשמעים בו מהאבא, והכל מתנהל בשפה נעימה ומכבדת וכו', אף הם מתחנכים לנהוג כך לכשיגדלו, וכן חלילה להיפך.

מצות תלמוד תורה מתקיימת גם בשמיעת שיעורים, אלא שכמובן אינו דומה שכרו של אדם העוסק בתורה מתוך עמל ושקיעות ויגיעה, לאדם השומע קלטת בדרך אגב ואינו עמל בלימוד באופן מיוחד, ומוחו טרוד בעוד אלף ואחד ענינים אחרים.

בהצלחה רבה לכולנו!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל