לתרומות לחץ כאן

פדיון נפש / פדיון הרש"ש

שאלה:

רציתי לשאול את הרבנים האם הם שמעו על "פדיון נפש" או "פדיון הרש"ש"? מחר (י לחודש) היארצייט של הרש"ש ובחצות הליל יערך הפדיון האמור ע"י מקובלים וכפי שהם מצטטים שהמרח"ו (ר' חיים ויטאל – תלמידו המובהק של האריז"ל) היה עושה זאת כל שנה (160מטבעות כסף כמנין צל"ם עם אמירת נוסח מיוחד) ורציתי לשאול האם הרבנים שמעו מזה או מכירים את זה?

תשובה:

שלום וברכה

בודאי שמענו על פדיון ק"ס מטבעות כסף, אבל חשוב לדעת שני דברים: 1. פדיון נפש של הרש"ש זה לא משהו שנעשה סתם לכפרה וכדומה, אלא זה מיועד לחולה שיש בו סכנה וכדומה שעושים לו פדיון זה, כך שזה שיש יארצייט של הרש"ש זו לא סיבה לעשות פדיון… 2. נקודה שניה, לא אומרים "נוסח מיוחד"… מדובר בסדר מסויים של כוונת שמות הקודש מאוד עמוקה, דיברתי בענין עם אחד מגדולי המקובלים בירושלים, ואמר לי שהוא מפקפק מאוד אם אותם "מקובלים" שהזכרת יודעים בכלל ומבינים את הענין, יתכן שהם סתם קוראים דברים כתרנגול בבני אדם… מעטים מאוד האנשים שיודעים לעשות זאת. חשוב מאוד לדעת שלא כל מי שקצת גורס כתבי האר"י או קורא לעצמו מקובל ומתלבש בהתאם הוא אכן מקובל, בדרך כלל מדובר באדם שפשוט זקוק לפרנסה…

יש אפשרות מאוד פשוטה לבדוק אותם, לפי הרעיון של הרש"ש אין סיבה לתת דוקא לאדם מסויים העיקר שהכסף ילך לצדקה, תאמר להם שאתה מבקש שיעשו לך את הפדיון אבל את הכסף אתה רוצה לתת לקופת הצדקה השכונתית, נראה אם יסכימו… בקיצור, אין סיבה לעשות פדיון, יש להתפלל לה' ללמוד תורה ולשמור מצוות בדבקות ומעבר לכך כל הסגולות והתיקונים הם לא בשבילנו.

ברכה והצלחה וכל טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל