לתרומות לחץ כאן

ציפורן שנפלה על הריצפה באלו אופנים מהווה סכנה לאשה?

בס׳׳ד

שלום לרבנים האתר דין שליט׳׳א,

כתוב תלמוד בבלי מסכת נדה דף יז עמוד א :

״ אמר ר"ש בן יוחי: ה' דברים הן שהעושה אותן מתחייב בנפשו ודמו בראשו: האוכל שום קלוף, ובצל קלוף, וביצה קלופה, והשותה משקין מזוגין שעבר עליהן הלילה, והלן בבית הקברות, והנוטל צפרניו וזורקן לרה"ר, והמקיז דם ומשמש מטתו.

והנוטל צפרניו וזורקן לרשות הרבים. מפני שאשה מעוברת עוברת עליהן ומפלת. ולא אמרן אלא דשקיל בגנוסטרי, ולא אמרן אלא דשקיל דידיה ודכרעיה, ולא אמרן אלא דלא גז מידי בתרייהו, אבל גז מידי בתרייהו – לית לן בה. ולא היא, לכולה מילתא חיישינן. ת"ר: ג' דברים נאמרו בצפרנים; שורפן – חסיד, קוברן – צדיק, זורקן – רשע. "

ואחרי עיון במה שכתבו על זה רש׳׳י וכו׳…

למעשה השאלה היא , האם אשה דורכת על צפורניים כשהנעלים שלה על רגלה , האם זה נחשב חציצה בינה ובין הצפורניים ואז אין לה על מה לדואג? או אע׳׳ג שנועלת נעלים גם תוכל לקבל היזק מזה?

תודה וברכה והצלחה לכם!

תשובה:

שלום רב

לא ראיתי בשום מקום שחציצה מועילה לזה, ומנהג העולם להפיד מאוד גם באופן זה. העצה הטובה היא לטאטא את המקום היטב, כיון שהובא בספרים שאינו מזיק אלא אם כן היא מונחת במקום הנפילה אבל אם השתנה מיקומה הסכנה בטלה. וראה משנה ברורה סי' רס ס"ק ו שנחלקו הדעות אם זה דוקא אם הציפורן עברה לחדר אחר או אפילו באותו החדר ממקום למקום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל