לתרומות לחץ כאן

מוצר סיני של רפואה משלימה ובו מרכיב מקרני איילים

קניתי מוצר סיני מרפואה משלימה שכל מרכיביו מצומח. אבל מרכיב אחד מקורו מקרני איילים. האם אפשר להשתמש בזה?

תשובה:

מקורות:

מבואר בגמרא כי העור, העצמות, הגידין, והקרנים של בהמה אסורה, למרות שאין בהם איסור דאורייתא, הרי הם אסורים מדרבנן. וכך פסק הרמב"ם (פ"ד מהלכות מאכלות אסורות הלכה יח).

לגבי עצמות יש שכתבו שכוונת הגמרא רק לעצמות רכים או שיש להם מוח. אבל עצמות יבשים לגמרי, מותר לגמרי, ומכאן נולד הדיון אודות הג'לטין העשוי מעצמות דגים שאינם כשרים וכד' שעוברים תהליך מסויים, האם הם מותרים או אסורים, ראה בשו"ת אחיעזר ח"ג סי' לג אות ב'. ויש שלא קיבלו את ההיתר הזה. לא מצאתי דיון דומה אודות הקרנים. אבל הסברא אומרת שאין שום הבדל ביניהם. כך שיתכן שלדעת האחיעזר זה מותר. אבל זאת בתנאי שאכן מדובר על סוג כזה של קרנים. ומאחר שקשה לי להאמין שאתה יכול להיות בטוח שמדובר בסוג קרנים המותרים. ויתכן מאד שהרכיב נעשה ע"י קרנים אסורות, כך אסור לך להתשמש בזה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לפי מיטב ידיעתי. ולאחר הרבה בירורים. ברפואה הסינית. שמשתמשים בקרניים של בעלי חיים. הקרניים עוברים תהליך ארוך. עד שאינם ראויים למאכל אדם. נכנסתי בזמנו לגרי"ש אלישיב זצ"ל עם שאלה כזו דומה. והוא ענה לי. שלדעתו מותר לקחת את כל סוגי הויטמינים.גם אם אינם כשרים. כיון שבולעים אותם, ואין הנאת החיך. וזה מותר גם לאנשים בריאים לחלוטין. וכך גם דעתו של הרב וואזנר שליט"א

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל