לתרומות לחץ כאן

בורר שטעה בדין ומסרב לחזור בו

בבוררת שהייתה לי הגעתי עם מו"צ שהוא מכהן גם כדיין בבית דין. [חשוב לציין שהוא לא טוען רבני רק מידידותנו הוא הגיע לייצג אותי] לאחר הפסיקה שניתנה נגדי הוא נידה אותם וניגש לכמה רבנים המשמשים כדיינים ובהתייעצות איתם ניגש לבורר והראה לו מקורות בהלכה שיש כאן טעות והפסיקה לא נכונה ונעשה כאן עיוות בדין. כמובן שהבורר לא הסכים לקבל את דבריו ולא היה מוכן לשנות את הדין. אני מציין שביקשנו בדיון הראשון שהבורר יפסול את עצמו מכיוון שהרגשנו וידענו שיש לו הכרות עם כל הנוגעים בדבר. המו"צ אמר לי שאין מה לעשות ולצערנו גם בערעור בבית דין אף דיין לא יהיה מוכן להיכנס מכיוון שהוא בורר מוכר וכד' האם יש אפשרות לגשת ולהציג לפני בית דין את פסק הדין שיראו אם באמת יש עיוות שצריך לתקן?

תשובה:

שלום רב,

באופן תאורטי יש מה לעשות, אבל באופן מעשי אין מה לעשות. אני מציע לזנוח את כל הפרשה ולהתפלל ביתר כוונה בברכת השיבה שופטינו כבראשונה. יותר מזה אין מה לעשות.

מקורות:

לעניין ערעור על פסק בית דין. עיין עלון המשפט גליון 26 עמוד ה. ועיין עוד בבית יוסף חו"מ סי' כה מחודש ד שניתן להזמין דיינים לדין תורה שיחזרו מדבריהם.

בפועל שום בית דין לא יחליט על הפסק שהוא לא צודק מבלי לשמוע את שני הצדדים ואת הבורר, משום שלא ניתן לעמוד על בירור הדברים מבלי לשמוע הכל. ואפילו אם יימצא בית דין שיהיה מוכן להזמין אותם לדין, אבל הם כנראה יסרבו להופיע ושום בית דין רציני לא יטיל עליהם סנקציות עקב כך, משום שלא ניתן להאשים אנשים בסרבנות, אם לדעתם הם פטורים מלהופיע לדין. כל זה בנוסף להוראת היועץ המשפטי לממשלה האוסרת להוציא כתבי סירוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל