לתרומות לחץ כאן

מה עושים עם ספקות באמונה / גילגולי נשמות ותחיית המתים

*אני הולכת לשיעור תורה קבוע בד"כ ובזמן האחרון יש לי שאלות באמונה על דברים שהרב אומר וגם קצת בהשקפות של הרב כנראה,אני מפחדת לפרט כי הוא רב,ויכול להיות שזה סתם היצר הרע עושה לי את זה שאני לא ארצה ללכת לשיעורים.אז מה לעשות להמשיך ללכת למרות הבעיה הנ"ל או להפסיק(אם אני לא אמשיך ללכת לא יהיה לי שום שיעור תורה קבוע)?
*בתחית המתים שתבוא בקרוב בע"ה אז נשמות שבאו בגילגול חוזר לעולם וניפטרו ובני משפחותיהם עדיין חיים הם יחזרו לגלגול הראשון או האחרון?
תודה רבה וסליחה על הטירחה.

תשובה:

שלום רב

אינני מכיר את הרב אצלו את הולכת ללמוד תורה. באופן כללי דברי תורה אינם מעוררים שאלות באמונה. אם הרב מדבר בשיעור על ספקות באמונה יש מקום לחשש, רבים מגדולי הדורות הורו שאין להכנס לספקות באמונה לכתחילה עם אנשים שלא נתקלו באותם הספקות, שמא יבואו לידי מכשול, אבל אם הרב לומד תורה בטהרתה, לא השיעור גורם לשאלות אלא דברים אחרים, וכדאי שתפני לרב מוסמך באזור מגוריך שיסייע לך בהתרת הספקות.

בנוגע לגילגולי נשמות אינני בקי גדול, אולם למיטב ידיעתי הנשמות אינם מתגלגלות בכל חלקיהן גלגולים נוספים, אלא בחינה מסוימת של הנשמה שלא באה לתיקונה בגילגול הנוכחי שבה לעולם תוך שהיא לובשת צורה אחרת ומתפשטת בתוך אדם אחר כנשמה שלימה. הרי חובה לזכור שכולנו במובן מסויים גיגול של אדם הראשון שנשמתו מחולקת בין שישים ריבוא בני ישראל… כך שאותו חלק שנעשה כבריה חדשה ועצמאית, מסתבר שיקום לתחיית המתים בגוף זה בו הוא נעשה כך. ושאר חלקי נשמתו יקומו עם הגוף בו באו הם לידי ביטוי בעולם הזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל