לתרומות לחץ כאן

טעם תקנת עירוב תבשילין / ברירה ביום טוב / כביסה ביום טוב

א. לדעות שלא הותר לבשל מדאו' מיוט לשבת וכל הבישול כיון שיש צד שמא יבואו אורחים, למה תיקנו עירוב?

ב.מותר לברור ביו"ט ויברור היותר מועט כדי למעט בטירחה, ואם הטורח דוקא במועט?

ג. אם אין לו חולצה נקיה כלל בגלל שהתלכלך במועד ולא בגלל שפשע ולא כיבס קודם המועד הדין כמו מי שיש לו רק חלוק אחד ואם יש לו חולצה נקיה אך היא של חול מותר לכבס את של שבת?

תשובה:

שלום רב

א. תקנת עירוב גם לדעה זו היא כדי שלא יטעו לחשוב שמותר לבשל ביום טוב לצורך חול. שהרי אף שיש הואיל ומקלעי ליה אורחים מכל מקום ודאי עיקר כוונתו לצורך שבת, כך מבואר במפורש בבית יוסף סי' תקכז.

ב. באופן כזה יברור את המרובה. העיקר תמיד למעט בטירחה.

ג. בודאי גם באופן זה הוא נחשב כמי שאין לו אלא חלוק אחד. כמו כן אם הבגד של חול ניכר עליו שהוא לחול, נחשב הדבר כאילו אין לו בגד ומותר לכבס. אבל אם מדובר בחולצה לבנה פחות משובחת וכיוצא בזה, יש לאסור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל