לתרומות לחץ כאן

הדרך לקבל הסמכה לשחיטה

האם מותר (למי שאינו שוחט אבל למד ה5 הלכות הצריכות) לשחוט תרנגולת סתם מול שוחט מוסמך סו"ס השחיטה כשירה אלא שנמנעים לאכילה הגם שהיא כשירה, והאם אם נותנים אותה לגוי לאכול יה'י מותר, והאם אם מכשירים לפני לתת לגוי יה'י מותר?

תשובה:

שלום רב.

לא הבנתי למה אתה מתכוין כשאתה אומר שלמדת את ה5 הלכות הנצרכות, הל' שחיטה וטריפות רבות הן ולגמרי לא פשוטות, אני לא רואה כל טעם להתאמן בשחיטה בטרם למדת את הנושא ביסודיות מתוך השולחן ערוך ונושאי כליו והפוסקים האחרונים. לעצם הענין, כך היא דרכה של תורה שאדם המעוניין ללמוד שחיטה עושה זאת לפני אדם מוסמך ועל ידי כך לומד לבצע מלאכה זו כראוי. במקרה שאותו שוחט מוסמך נוכח שהשחיטה נעשתה כהלכה ניתן לאכול משחיטה זו, ובאופן שלא שחט בפני שוחט מוסמך יש ליתנה לגוי כמו כל טריפה. אדם ששחט ג' פעמים לפני שוחט מוסמך וקיבל ממנו סמיכה רשאי להמשיך ולשחוט גם שלא בפניו.

מקורות:

פרטי הדינים בענינים אלו מבוארים בשו"ע יו"ד סי' א.

הצטרף לדיון

9 תגובות

  1. שלום התירוץ הוא מאוד יפה אבל זה לא עונה לשאלה שלי אני לא שוחט אבל אני רוצה לנסות לשחוט לפני שוחט מוסמך ולמדתי את ה5 הלכות הצריכות של דריסה וכו התרנגולת אני הולך לתת אותה לגוי לאכילה כי ממה נפשך אחד לאו דוקה שזה יהי כשר שני אני לו הולך לעשות הברכה אז השאלה האם באופן כזה מותר לי לשחוט או לא? כי לא יהי הבעיה של בל תשחית כי זה הולך לאכילה לגוי

  2. מותר. אולם, אני חוזר על דברי שאין טעם להתאמן בשחיטה בלא לימוד ההלכות היטב. חובה להבין, השחיטה אינה חוויה, אלא קיום הלכה יסודית וחשובה שיש להתכונן לה ולעשותה כהלכתה אחרי הרבה לימוד וידיעה.

  3. אתה אמרת מותר ועשיתה נקודה דבר ראשון מה המקור (או המקורות)? דבר שני אפילו אם יש מקור טוב ההם זה לא סותר מה שכתוב נבילות וטריפות לא תעשו כי לאו דווקה שזה יהיה כשר בפעם הראשונה? שבת שלום ופסח כשר ושמח.

  4. לאו דוקה כי זה רק לנסות(ו מדובר שזה הפעם הראשונה שהוא שוחט) ואולי הוא הולך לעשות דריסה או דברים אחרים אפילו אם יש שוחט שרואה אבל אם הוא לא עושה טוב זה טרף ואף אחד לא יכול שום דבר השאלה היא ההם מותר לשחוט או לא? ואם כן מה המקור לזה?

  5. אני מניח שתשובתי לא הגיעה אליך אני משיב שנית. הדרך ללמוד שחיטה הלכה למעשה היא לשחוט… לכן, אם עומד על גביו אדם מוסמך שמביט היטב כיצד הוא שוחט, ניתן לאכול, כמבואר בשו"ע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל