לתרומות לחץ כאן

מיקרוגל חלבי שהשתמשו בו לבשר

שלום רב,

רציתי לשאול יש לנו מיקרוגל שמשמש למאכלים חלביים ופרווה
ובטעות חיממו בו פעם אחת שניצל,
רציתי לשאול אם צריך לעשות משהו עם המיקרוגל או אין בעיה להמשיך כרגיל לחמם בו מאכלים חלביים ופרווה?
תודה וחג שמח

תשובה:

לכתחילה אין להשתמש באותו מיקרוגל לחלבי ולבשרי כאחד, משום שדרך הכשרתו מחלבי לבשרי כרוכה בכמה נידונים הלכתיים. ומכל מקום, לאחר שכבר אירע מעשה, יש להבדיל בין סוגי התנורים השונים:

תנור שיש בו מערכת של "השחמה", יש לנקותו היטב שלא ישארו בו כל שיירי מזון, להמתין 24 שעות ללא שימוש, ולאחר מכן להפעילו על השחמה בחום המירבי למספר דקות. לאחר מכן, להכניס לתוכו כלי פתוח עם מים ולהפעילו עד שיצטברו בתוכו אדים רבים רותחים, ולאחר מכן ניתן לשוב ולהשתמש בו למאכלים חלביים. בתנור שאין בו מערכת השחמה, די באידוי המים לבד בדרך הנ"ל.

מקורות:

תנור שיש בו מערכת השחמה דינו ככל תנור אפייה, ודיניו מבוארים בשו"ע יו"ד סי' צב סעי' ח, צג סעי' א, וקח סעי' א, וראה פרי חדש סי' קכא ס"ק טו ופרי מגדים תחילת סי' צד במשב"ז.

על הדינים המיוחדים למיקרוגל, ובתנור שאין בו מערכת השחמה, ראה ספר הכשרות עמ' מט הערה קה, וראה שם שנחלקו פוסקי זמנינו לענין תנור שאין בו השחמה אם צריך להמתין עם הכשרתו 24 שעות, בתשובתנו החמרנו בכך על פי הוראותיהם של הגר"ש וואזנר והגר"מ אליהו.

יש שהתירו להשתמש במיקרוגל לחלבי ובשרי כאחד, כאשר המאכלים הניתנים לתוכו עטופים באופן הרמטי [ראה שם הערה קד], אולם, יש לציין שהוראה זו אינה מעשית כל כך, שכן לעיתים רבות מצוי הדבר שהעטיפה נקרעת מחמת החום הרב, וראה מש"כ בזה בקובץ מבית לוי ח"ג עמ' כב.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל