לתרומות לחץ כאן

חשש ממזרות

בוקר טוב .
אני חוזר בתשובה בן 20 ורציתי לברר משהו לפני תקופת השידוכין .
בערך בגיל 13 ומשהו מצאתי בפלאפון של אמא שלי שבעקבות תוכן ההודעה אני חושש שהיא בוגדת באבא שלי , בשנים האחרונות לא עקבתי אחרי ההודעות שלה אבל לפעמים אני עדיין חושד שהיא משקרת שהיא נמצאת במקום X ובעצם היא עם גבר אחר .
אין לי ראיה ממשית לדבר .
היום ההורים שלי נשואים עדיין לא סיפרתי לאבא שלי על זה מכיוון שזה לא בכוחות הנפש שלי לפתוח את הסיפור הזה ואף אחד לא יודע עליו וגם אין לי ראיות ממשיות לדבר .
רציתי לדעת האם מותר לי להתחתן עם כל בת ישראל ? מה הדין לגביי ?? (אני שואל לגבי ממזרות ח"ו)
יש לציין שעיינתי קצת בתשובות באתר ואפשר שהמידע הזה יעזור בפסיקה : ההורים שלי מכירים בי שאני הבן שלהם ודאי ואין ספק בכך וכל אחד מהם אמר זאת מפורשות בהקשרים שונים וגם אני רשום ברישום האוכלוסין כבנם (דין יכיר)
אם אפשר תשובה מיידית ומהירה עוד היום ,רשום משנכנס אדר מרבין בשמחה אנא תחזירו לי את השמחה לחיים ושאני אוכל לישון בראש שקט בלילה.

תשובה:

שלום רב.

ראשית, אתה יכול להיות רגוע, הדין הוא פשוט וברור, הינך יהודי כשר לחלוטין. אפילו אם ח"ו החשדות שלך הם אמיתיים, כמבואר בסוטה כז,א אשה מזנה בניה כשרים, רוב בעילות אחר הבעל. ונפסק בשו"ע (אבה"ע סי' ד' סעי' טו. החלק השני של הסעיף אינו נוגע אליך).

אבל חשוב לי להוסיף משהו בענין החשדות שלך, אין כל ספק שאסור לך לומר דבר לאביך, החשדות הן רק חשדות ולא מעבר לכך, כל אשה היא בחזקת כשרות. ישנם גדרים מתי אשה יוצאת מחזקה זו, כמבואר בשו"ע אבה"ע סי' יא. המקרה שלך אינו מגיע לרמה כזו, לכן האשה עומדת בחזקתה. ואסור להוציא עליה לעז. בודאי כשמדובר באמא שלך שאתה מחוייב בכבודה.

אני מניח כי לכל דבר שראית יש אפשרות לדון אותה לכף זכות, א"כ חובה עלינו, וכל שכן עליך לדון אותה לכף זכות. די אם תבדוק בספרי התשובות איך שדנו הפוסקים שאלות חמורות עם תיאורים ועדויות חמורים בהרבה, תמיד דנו עפ"י כללי ההלכה הפסוקה. (לדוגמא: ראה בשו"ת רבי עקיבא איגר ח"א סי' צט). לכן אין ספק כי ברמה כזו של חשדות האשה כשרה.

הרבה הצלחה והמשך בדרכך!

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה רבה אני משתדל לדונה לכף זכות רק המקרה הזה היה לי קשה .
    גם כאשר היא טסה לנופש בחו"ל עם טיול מאורגן מישראל למשך שבוע לבד באישורו של אבא שלי אין בכך כלום כדי לשנות את הדין לגבי נכון ??? (את האמת חשדתי קצת אבל זה סה"כ נופש וקיבלתי את דברי הרב לדונה לכף זכות כי היא באמת היתה צריכה קצת נופש)

    תודה רבה מראש ופורים שמח :)

  2. זה בסדר גמור שאתה שואל. גם אותך אני דן לכף זכות…
    בכל אופן, מה שאתה מתאר אין בזה שמץ של חשד למעשים חמורים. וגם אם ראית אצלה מעשים שאינם כ"כ בגדרי הצניעות המקובלים, ודאי שאין בכך בכדי לערער חלילה את חזקת כשרותה. לחשוד בה במעשים חמורים? בודאי שלא!

  3. בוקר טוב ,
    תודה רבה על התשובה פשוט היתכוונתי לשאול מה הדין לגבי ולא לגביה .
    משתשמע מדבריך שבודאי שאין מקום לחושדה במעשים חמורים ואם כן למיטב הבנתי אני עדיין עומד בחזקת כשרותי למרות המקרה ???

    תודה ויום טוב (:

  4. אתה בודאי כשר לחלוטין ללא שום פיקפוק. כבר כתבתי לך לעיין בסוטה כז שם כתוב כי אפילו אם החשדות שלך ח"ו היו נכונים, ואפילו אם זה גם היה בתקופת לידתך, למרות זה ודאי שאתה כשר לחלוטין. מה גם שאני חוזר שוב, אין בחשדות אלו כדי לערער על חזקתה של אמך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל