לתרומות לחץ כאן

השוואות בין ראיות טהורות שונות לספירת זנ"ק ולטומאת הדם – נידה לז.

 

המינים הטהורים באשה

האם סותר זנ"ק

האם עולה לזנ"ק

דין הדם למ"ד מקור מקומו טמא [ולמ"ד טהור]

ראיה בלי הרגשה

ובכלל זה דם שיצא לאחר מיתה עא.

לסד"ט ח"ס וחזו"א קכ"א סקט"ו אין סותר, ואף למ"ד מקור מקו"ט הוי רק כנוגע ולא כרואה ולחוו"ד קצ"ו ג' סותר זנ"ק למ"ד מקור מקומו טמא דכיון דאין עולה מפסיק, וע"ע באו"ש פ"ז אסו"ב דראיה בשפופרת סותר'

לחזו"א עולה אבל לסד"ט קצ"ד ד' תלוי בדין דם קושי אי עולה. [ובמנ"ח קפ"ב ה' כ' דלסד"ט אולי משתלחת חוץ לב' מחנות כרואה]

טמא[1], (סד"ט קצ"ד ד' וקצ"ו סקל"ד). [ולרעק"א שו"ת ס"ב וסד"ט ק"צ צ"ג מטמא טהרות אפי' למ"ד מקור מקומו טהור, דמ"מ דם נדה הוא רק שאין מטמאה נדות. אבל לח"ס דף נח. ומרחשת סי' ל"ה טהור[2]]

ראיה בשפופרת או

דם שיצא דרך דופן

ולא דרך ערותה מא:

דינו כראייה שלא בהרגשה וכ"כ חזו"א קכ"א סקט"ו

לחזו"א אף עולה וע"ע מנח"ש ח"ב בעניני נדה ענף ג'

טמא. גמ' מא:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל